معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: طرح انصاف از امروز در همدان اجرا می‌شود که برای تقویت اجرای طرح ۶ بند قانونی و تشویقی تدوین شده است.

سید مجتبی حسینی افزود: نخستین بند از بند‌های قانونی طرح انصاف، پرداخت مالیات برای خانه‌های خالی تا ۶ برابر مبلغ اجاره بها در سال اول، ١٢ برابر در سال دوم و ١٨ برابر در سال سوم مبتنی بر قانون مالیات بر خانه‌های خالی است. او با اشاره به اینکه بند قانونی دوم، رعایت سقف افزایش اجاره بها تا ۲۰ درصد نسبت به پارسال است که مصوبه هیات وزیران را داردف تصریح کرد: تغییر روش محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک سومین بند قانونی طرح است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک بر اساس ارزش‌گذاری دولتی منطقه انجام خواهد شد، گفت: برای نخستین بار در کشور این طرح اجرا می‌شود و به همین منظور سامانه amlakhamedan.ir آماده شده و در دسترس قرار گرفته است.

 حسینی در خصوص تشخیص املاک خالی افزود: هرچند قانون استثنا‌هایی در این بخش عنوان کرده است، اما برای شناسایی املاک خالی مکانیزم‌های متفاوتی وجود دارد که از جمله آن‌ها استفاده از ابزار‌های داده‌محور شامل: بررسی قبوض انرژی مصرفی و خدماتی واحد‌های مسکونی است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: موجران و مالکان محترمی که سقف ۲۰ درصد افزایش اجاره‌بها نسبت به پارسال را رعایت کنند، مشمول بخشودگی جرایم و تخفیف مالیاتی و تخفیف عوارض شهرداری می‌شوند. 

وی با بیان اینکه بند تشویقی دیگر طرح انصاف معافیت حق عضویت سالیانه مشاوران املاک منصف است، گفت: در بند تشویقی سوم طرح انصاف موجران و مشاوران املاک منصف که ضوابط مذکور را رعایت کنند، از طریق رسانه‌ها به شهروندان همدانی معرفی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.