اخذ مالیات از خانه‌های خالی در همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: یکی از بند‌های الزام به قانون طرح انصاف اخذ مالیات از خانه‌های خالی است.

سیدمجتبی حسینی با بیان اینکه طرح انصاف آماده اجرا شده است گفت: این طرح بر مبنای ۶ بند با سه بند الزام قانونی و سه بند تشویقی تدوین شده است.

او با اشاره به اینکه از دوم تیر ماه اجرا خواهد شد گفت: تعیین سقف افزایش اجاره بها تا ۲۰ درصد اولین بند الزامی این طرح است که مصوبه هیأت وزیران را دارد، تغییر روش محاسبه کارمزد مشاوران املاک و اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی از دیگر بند‌های الزامی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: اگر واحد مسکونی اجاره داده نشود و خالی باشد سال اول ۶ برابر مبلغ اجاره، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم تا ۱۸ برابر مبلغ اجاره ملک باید مالیات پرداخت شود.

حسینی با تاکید بر اینکه به محض اجرای طرح انصاف این سه بند قانونی الزام خواهد شد گفت: تشخیص املاک خالی از جمله استفاده از ابزار‌های داده محور همچون بررسی قبوض انرژی مصرفی و خدماتی واحد‌های مسکونی مکانیز‌های متفاوتی دارد.

او با بیان اینکه استثنا‌هایی نیز در بحث خانه‌های خالی دیده شده است گفت: بند‌های تشویقی نیز بخشودگی مالیاتی و عوارض شهرداری ویژه موجران منصف، معافیت حق عضویت سالانه ویژه مشاوران املاکی که افزایش ۲۰ درصدی را رعایت می‌کنند و در نهایت معرفی مشاوران املاک و موجران منصف در رسانه‌هاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: نقطه عطف طرح انصاف نحوه محاسبه حق مشاوران املاک است که برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد به این ترتیب که بر اساس ارزش‌گذاری دولتی منطقه حق کمیسیون مشاوران در نظر گرفته می‌شود که طیب خاطر برای مردم به همراه دارد.

برچسب ها: مالیات ، واحد مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.