واشنگتن پست:

طالبان برای بازدید از تندیس‌های بودا در بامیان بلیط می‌فروشد

طالبان برای بازدید عموم بازدید کنندگان داخلی و خارجی از تندیس‌های بودا در بامیان که در سال ۲۰۰۱ تخریب شده‌اند بلیط می‌فروشد.

مولوی عتیق الله عزیزی، معین هنر و فرهنگ وزارت اطلاعات و فرهنگ در نشست که در ساحه مس عینک برگزار شد گفت: پروژه مس عینک برای افغانستان و چین ارزش اقتصادی و تاریخی دارد و این گروه می‌خواهد هر چه زودتر کار عملی آن آغاز شود.

وی افزود وزارت اطلاعات و فرهنگ متعهد به انتقال و تحکیم آثار باستانی و تاریخی پروژه مس عینک است و می‌خواهد با ایجاد طرح، موانع فرا راه شرکت قراردادی را بردارد.

براساس گزارشی که اخیرا در «واشنگتن پست» ‌ منتشر شده است برنامه گردشگری افغانستان شامل بازدید از یک جفت مجسمه عظیم و سنگی بودایی می‌شود که در سال ۲۰۰۱ تخریب شده‌اند می‌باشد.

در حال حاضر این فرصت برای مردم فراهم شده که بلیت‌هایی را برای بازدید از تندیس‌های بودا در بامیان به قیمت ۵۷ سنت برای افغانستانی‌ها و ۳.۴۵ دلار برای خارجی‌ها درنظر گرفته است.

تندیس‌های بودا در بامیان، که در ناحیه «هزاره‌جات» واقع شده است، این آثار تاریخی در سال ۶۰۰ میلادی ساخته شدند و یکی از آن‌ها ۵۳.۳۴ متر و دیگری ۳۶.۵۶ متر ارتفاع داشت، اما مارس ۲۰۰۱ بود که «ان‌بی‌سی» ‌ از تخریب هر دو این مجسمه‌ها توسط طالبان خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.