استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری و برنامه‌ریزی برای رونق این حوزه، گفت : اصناف باید از این ظرفیت برای رونق کسب و کار خود استفاده کنند.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در مراسم تجلیل از اصناف و بازاریان کرمانشاه که با حضور جمعی از اصناف و بازاریان کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه «کاسب حبیب خدا است»، گفت : جامعه اصناف کرمانشاه را جامعه‌ای پر افتخار، پاک و قابل مباهات می‌دانم که نقش آن‌ها چه در زمان جنگ که نگذاشتند مردم برای ارزاق خود در مضیقه بمانند و چه امروز که به دعوت مکرر و پرتعداد بدخواهان نظام قفل به مغازه خود نزدند، بی بدیل بوده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری، افزود: اصناف باید از این ظرفیت به خوبی برای رونق کسب و کار خود استفاده کنند.

صحرایی با بیان اینکه منظور از گردشگری دیگر شیوه‌های ساده و سنتی گذشته نیست، اظهار کرد: امروزه گردشگری شامل بخش‌های مختلف اقلیم و جغرافیا، فرهنگ و تاریخ، بهداشت و درمان و خصوصا زیارت و در راس آن ایام اربعین است و آمدن هر گردشگر در هریک از این بخش‌ها چرخ سایر حوزه‌های صنعت، کشاورزی و اصناف را نیز به گردش در می‌آورد.

وی معتقد است، تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تنی بخش صنعت، ۲۰ میلیون تنی بخش معدن و بیش از پنج میلیون تنی بخش کشاورزی استان با رونق بهش گردشگری افزایش می‌یابد.

استاندار کرمانشاه از گردشگری به عنوان عرصه هنرنمایی اصناف یاد کرد و افزود: اگر یک گردشگر با یک خرید خوب، با کیفیت، با قیمت مناسب و با خوش برخوردی بازاریان مواجه شود، می‌تواند سفیری برای کرمانشاه در سراسر ایران و حتی دنیا باشد.

صحرایی با بیان اینکه طی ماه‌های آینده پذیرای بیش از یک میلیون زائر اربعین خواهیم بود که برای ماندگاری و توقف آن‌ها در شهر‌های استان برنامه داریم، تاکید کرد: ۱۷ شهر استان در مسیر تردد زوار اربعین هستند و بنا داریم به شیوه هدایت شده و منظم از این ظرفیت استفاده کنیم.

به گفته مدیر ارشد استان، می‌توان سالانه گردش مالی قابل توجه و البته پاک و زلالی را از محل گردشگری عاید استان کرد، راهی که بسیاری از کشور‌هایی که حتی یک قطره نفت و یا صنعت آنچنانی ندارند، از آن درآمدزایی کردند.

صحرایی سپس از برنامه برای افزایش تعاملات با استان‌های همجوار کردی و عربی عراق یاد کرد و گفت: این تعامل نیز فرصت خوبی پیش روی اصناف می‌گذارد که با ایجاد نمایشگاه‌هایی در دوطرف مرز بازار خود را رونق بخشند.

وی خاطرنشان کرد: ما هم آمادگی داریم در هر زمینه‌ای که اصناف بخواهند برای جوانان استان اشتغال ایجاد کنند، آنان را همراهی کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به رویکرد و تاکید خود مبنی بر لزوم عالمانه‌تر اداره شدن کرمانشاه، افزود: اداره عالمانه کرمانشاه نیازمند کار مجدانه و مجاهدانه است و اصناف هم باید به نوبه خود در این زمینه نقش جدی‌تری را بر عهده بگیرند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.