سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه مدیریت تولید مثل دام عشایر با هدف ارتقای سطح بهره‌وری در راستای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در استان اجرا شد.

محمد محمودی اظهار داشت: برنامه مدیریت تولید مثل دام عشایر با هدف ارتقای سطح بهره‌وری در راستای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در میان سه هزار و ۴۰۰ رأس گوسفند و بز عشایر چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از شهرستان کیار آغاز شده است و تا مردادماه امسال در میان سه هزار و ۴۰۰ رأس دام سبک شهرستان‌های اردل، لردگان و کیار انجام می‌شود، افزود: یک میلیون و ۹۱۰ هزار و ۹۵۶ رأس دام عشایری در استان وجود دارد.

محمودی اضافه کرد: این طرح در میان گله‌های عشایری که درون‌کوچ هستند و به لحاظ موقعیت مراتع شرایط بهتری دارند اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: فرایند اجرای این طرح به این شکل است که عشایر دارای دام مستعد و مولد شناسایی می‌شوند و یک تعهدنامه مبنی بر رعایت موارد فنی و بهداشتی از آن‌ها اخذ می‌شود و سپس هورمون و اسفنج رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

محمودی ادامه داد: رکوردگیری، گروه‌بندی، نظارت و ارزیابی توسط کارشناسان مربوطه در طول دوره تا به دنیا آمدن بره‌ها و بزغاله‌ها انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار