امروز در مراسمی ۹۷ قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در شهر جدید امیرکبیر استان مرکزی اهدا شد.

مخلص الائمه، استاندار مرکزی در این مراسم گفت: ۷۰۰ خانواده در استان دارای سه فرزند و بیشتر، واجد شرایط دریافت زمین در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند.

 وی افزود: تا کنون ۹۷ قطعه زمین ۳۰۰ متری ویلایی در شهر جدید امیرکبیر و ۶۷ قطعه زمین در شهر اراک به این خانواده‌ها تحویل داده شده و مراحل اختصاص و تحویل زمین به سایر خانواده‌ها هم در نقاط مختلف استان مرکزی ادامه دارد.

او گفت: البته در ۱۴ ماه گذشته برای حمایت از تعالی جمعیت در استان مرکزی ۱۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج و ۲۰ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری هم اهدا شده است.

میرزایی سرپرست شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر هم گفت: این زمین‌ها در قطعه‌های ۳۰۰ متری به خانواده‌ها اهدا می‌شود که ۲۰۰ متر آن کاملا رایگان و ۱۰۰ متر هم به صورت حداقل قیمت کارشناسی به واجدان شرایط اختصاص یافته است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از آبان ماه سال ۱۴۰۰ در کشور اجرا شده که اعطای تسهیلات و اختصاص زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند سوم آن‌ها متولد ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد باشند مهم‌ترین بسته‌های حمایتی این طرح است.

شهر جدید امیرکبیر در فاصله ۳۷ کیلومتری اراک در جاده تهران واقع شده و بر اساس افق چشم انداز جمعیتی، محل زندگی ۱۰۰ هزار نفر در ده سال آینده خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
باسلام از دولت محترم و وزیر محترم اداره راه و شهرسازی جناب آقای بذرپاش لطفا یک پیگیری هایی روی استان ها داشته باشید برای مبحث زمین ها به خانواده ها فرزند ۴ بنده ۸ماه شده دنیا آمده هنوز هیچ خبری از زمین های اعطا شده به خانواده ها نیست ممنون