رئیس مرکز عالی پزشکی فیفا در مازندران گفت: مرکز تخصصی پزشکی با نظارت این مرکز در مازندران ایجاد خواهد شد.

دکتر زهره هراتیان رئیس مرکز عالی پزشکی فیفا در مازندران با بیان اینکه دغدغه مندی هیات فوتبال مازندران برای سلامت ورزشکاران در زمین‌های فوتبال را باید به فال نیک گرفت، گفت: مازندران جزو اولین استان‌های کشور است که در آینده‌ای نزدیک، مرکز تخصصی پزشکی زیر نظر مرکز عالی پزشکی فیفا در ایران ایجاد خواهد کرد.

او افزود: تمامی فوتبالیست‌ها در این مرکز می‌توانند مورد بررسی سلامت جسمانی قرار بگیرند که کار بزرگی از سوی هیات فوتبال مازندران خواهد بود.

دکتر ثبوتی عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال نیز در این جلسه گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران می‌تواند به عنوان همیار هیات فوتبال مازندران در این مسیر همراه باشد.

او افزود: با توجه به توانمندی‌هایی که در مازندران وجود دارد انتظار می‌رود ورزشکاران از استان‌های دیگر نیز برای طی مراحل سلامت پزشکی به این مرکز مراجعه کنند.

رحیم درزی خلردی رئیس هیات فوتبال مازندران با بیان اینکه سلامتی ورزشکاران این رشته برای این هیات مهم است، گفت: متاسفانه درگذشت امیرحسین شیرچی فوتبالیست مازندرانی هنگام بازی باعث شد تا نسبت به این موضوع حساسیت‌های بیشتری داشته باشیم.

او افزود: بسیاری از ورزشکاران ما بدون بررسی درست و اصولی پزشکی پا به زمین فوتبال می‌گذراند و متاسفانه شاهد اتفاقات تلخ و مصدومیت‌های شدیدی خواهیم شد که می‌تواند سرنوشت یک فوتبالیست را تغییر دهد.

امیرحسین شیرچی اهل بابل و با ۲۳ سال سن سابقه حضور در تیم‌های پدیده مشهد، خونه به خونه و دریای بابل و دعوت به تیم ملی نوجوانان را داشت چهارم اردیبهشت امسال در دقیقه ۱۶ بازی در زمین فوتبال جان خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.