داوران فوتبال مازندران،در کلاس دانش افزایی پیش فصل شرکت کردند.

کلاس دانش افزایی پیش فصل داوران مازندران با حضور خداداد افشاریان مسئول کمیته داوران فدراسیون فوتبال، رحیم درزی خلردی رئیس هیات فوتبال استان، دانیال مرادی مسئول توسعه و آموزش داوری فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و دیگر مسئولان در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی ساری برگزار شد.

در این کلاس دانش افزایی، ۱۴۵ داور برگزیده زن و مرد فوتبال مازندران، زیرنظر استاد دانیال مرادی مدرس این دوره با جدیدترین و بروزترین قوانین داوری فیفا و‌ای اف سی آشنا شدند.

همچنین از این تعداد، ۱۰۸ داور، روز جمعه در تست آمادگی جسمانی که در استادیوم شهید متقی ساری برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد تا درصورت پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز این آزمون، جواز قضاوت در لیگ‌های فوتبال کشور را کسب کنند.

مریم احمدی و سلاله جوادی از داوران لیگ برتر بانوان کشور نیز در این کلاس دانش افزایی حاضر بودند.

رحیم درزی خلردی رئیس هیات فوتبال مازندران با ابراز خرسندی از این تعداد داور جوان و مستعد در استان، گفت: به عقیده بنده هزینه‌هایی که در زمینه دانش افزایی داوران انجام می‌دهیم نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود و این موضوع را می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک و در کیفیت قضاوت داوران استانمان شاهد باشیم.

او می‌گوید: هیات فوتبال مازندران تا هر اندازه‌ای که توان داشته باشد سعی دارد تا سطح آگاهی و کیفیت داوران خود را افزایش دهد تا هم در لیگ‌های استانی شاهد قضاوت‌های بی نقصی باشیم و هم اینکه داوران مازندرانی بتوانند با توان بیشتری در لیگ‌های کشوری به قضاوت بپردازند و از داوری مازندران دفاع کنند.

رئیس هیات فوتبال مازندران ضمن تشکر از تمامی ارکان هیات فوتبال مازندران برای برگزاری منظم و با کیفیت این کلاس، از حضور خداداد افشاریان به عنوان مسئول کمیته داوران فدراسیون فوتبال و دانیال مرادی مدرس دوره که از سرمایه‌های داوری استان مازندران نیز هست، تشکر کرد.

خداداد افشاریان مسئول کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تاکید بر کیفیت بالای برگزاری کلاس دانش افزایی داوران فوتبال مازندران، گفت: باید صمیمانه از هیات فوتبال مازندران و ریاست آن درزی خلردی برای برگزاری کلاسی در این سطح و کیفیت به صورت ویژه تشکر کنم.

او می‌گوید: داوران جوان باید از چنین کلاس‌های دانش افزایی به نحو احسن بهره ببرند و مسیر خود را برای رسیدن به قله داوری که برای خودشان متصور هستند؛ هموار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.