مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: واکسیناسیون ۶۰۰ هزار طیور بومی در این استان علیه بیماری نیوکاسل با واکسن مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی و رایگان آغاز شده است.

سید امید خلیل‌زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری نیوکاسل توسط ۱۸ اکیپ شامل ۳۶ نفر در ۴۰ روز کاری در مناطق روستایی و عشایری اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های سازمان دامپزشکی کشور مقرر شده این طرح در سطح تمام استان‌ها به مرحله اجرا در آید.

به گفته مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی، تقریبا همه پرندگان در سنین مختلف به این بیماری مبتلا می‌شوند که در برخی موارد بیماری، بدون بروز علائم و نشانه، موجب مرگ طیور شده است.

خلیل زاده اضافه کرد: این طرح همه ساله با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها به صورت رایگان و به صورت آشامیدنی انجام می‌شود تا سرمایه‌های مزارع صنعتی و تولیدکنندگان گوشت و تخم‌مرغ به خوبی حفظ شود.

نیوکاسل یک بیماری ویروسی است و در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی نمی‌توان درمان خاصی انجام داد و برای پیشگیری از این بیماری باید تمام طیور واکسینه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.