مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: مدارس سمپاد زمینه‌ای برای جذب نخبگان، آموزش و تربیت صحیح آن ها تا رسیدن به مدارج بالای علمی و به کار گیری تخصص آن ها در حوزه‌های مختلف هستند.

علی حجرگشت صبح چهارشنبه در اردوی درون مدرسه‌ای دبیرستان فرزانگان دو کرج گفت: مدارس سمپاد بستری جدی و تأثیرگذار برای نخبه پروری هستند. آموزش و پرورش وظایف و مسئولیت‌های بسیاری دارد. یکی از وظایف نظام آموزش و پرورش که در سند تحول ذکر شده و مهم‌تر از همه اینکه مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است نخبه پروری است که می‌بایست با دقت و توجه به تمام ابعاد نخبه پروری صورت گیرد.

او افزود: مدارس سمپاد زمینه‌ای برای جذب نخبگان، آموزش و تربیت صحیح آن ها تا رسیدن به مدارج بالای علمی و به کار گیری تخصص آن ها در حوزه‌های مختلف هستند، این همان فلسفه‌ی تأسیس مدارس استعدادهای درخشان است که در سند تحول بنیادین بارها مورد تاکید قرار گرفته و لازمه‌ی تعلیم و تربیت تمام ساحتی را یادآور می‌شود.

حجر گشت گفت: مدارس سمپاد می‌بایست در تمامی زمینه‌های نخبه پروری، مهارتی، تربیتی، آموزشی، آشنایی با وظایف اجتماعی و سایر مسئولیت‌هایی که دانش آموز برای تعامل با جامعه‌ی خویش نیاز دارد فعالیت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در رابطه با اهمیت برگزاری اردوها در بروز خلاقیت دانش آموزان اظهار داشت: ما موظف هستیم در مدارس استعدادهای درخشان زمینه‌ی بروز خلاقیت دانش آموزان را فراهم کنیم. یکی از اقدامات بسیار تأثیرگذار تربیتی که سبب کشف خلاقیت‌های دانش آموزی نیز می‌شود، همین اردوها هستند؛ اردوهای درون مدرسه‌ای، برون مدرسه‌ای، اردوهای پیشرفت و خلاقیت و سایر اردوهای تربیتی که بستر مناسبی فراهم می‌کنند تا دانش آموزان ساعاتی را فارغ از مباحث سنگین و پیچیده ی درسی به تفریح در کنار دوستان و همکلاسی‌ها و بروز خلاقیت‌های خویش بگذرانند.

او افزود: با توجه به اینکه برگزاری آزمون‌های سمپاد را پیش رو داریم، امید است مجموعه آموزش و پرورش به ویژه مسئولین و مدیران مدارس سمپاد با توجه به تمامی مسائل مهم و قابل توجه تربیتی و تعلیمی بستری را در سطح مدارس استعدادهای درخشان فراهم آورند تا دانش آموزان تمام ساحتی تربیت کنیم؛ دانش آموزانی که آینده سازان همین مرز و بوم خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.