مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتقا کیفیت یادگیری در دانش آموزان رسالتی است که بر عهده سرگروه های درسی می باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،عظیم محبی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش در جمع سرگروه های آموزشی متوسطه استان اردبیل تصریح کرد: توانمند سازی معلمان رویکردی است که با توجه به برنامه درس ملی و تغییراتی که در حوزه های یاددهی و یادگیری بوجود آمده صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تدریس و ارزشیابی در توانمندی معلمان مد نظر می باشد، خاطر نشان ساخت: رویکرد اصلی در راهبرد توانمند سازی درس پژوهی است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای ایجاد توانمندی در معلمان باید از دو گام فرهنگ سازی و تکنیک استفاده کرد، افزود: گام اول و مهم در توانمندی، فرهنگ سازی تعامل و گفتگوی دبیران در مورد موضوع خاصی درسی می باشد و این نشانگر این است که یادگیری فردی در حوزه حرفه ای به کار تیمی نیاز دارد.

محبی با بیان اینکه تکنیک در کنار دیگر فعالیت های تدریس و ارزشیابی عملی است برای ارتقا کیفیت یادگیری عنوان کرد: برگزاری جشنواره نوآوری های آموزشی نیز در راستای همین توانمند سازی دبیران صورت می گیرد.

وی در ادامه نظارت بر عملکرد دبیران در تدریس و ارزشیابی را از جمله وظایف سرگروه های آموزشی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: نظارت و راهنمایی با رویکرد بالینی باید صورت بگیرد تا رغبت حضور سرگروه درسی در کلاس برای معلمان ایجاد شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تدریس و ارزشیابی هدف نیست و اصالت خود را از یادگیری دریافت می کند، گفت: الگوهای تدریس و ارزشیابی، الگوهای یادگیری می باشند، که باید ارتقا کیفیت در یادگیری را بدنبال داشته باشند.

محبی در ادامه ایجاد زمینه اندیشیدن، فرصت هم اندیشی و تعامل و نیز دست ورزی دانش آموزان را از جمله عوامل مهم در ایجاد یک یادگیری فعال عنوان کردند.

علی ورودی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ارتقا کیفیت آموزشی در استان اردبیل با جدیت دنیال می شود، گفت: 3 راهبرد اصلی توانمند سازی حرفه ای با رویکرد درس پزوهی، نظارت با رویکرد بالینی و جشنواره نوآوری آموزشی جزو برنامه های کیفیت بخشی سرگروه های آموزشی استان می باشد.

وی با بیان اینکه در جشنواره نوآوری های آموزشی که در شهر تبریز برگزار شد، استان اردبیل موفق به کسب رتبه دوم کشوری شده است، تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی نیز در بین دانش آموزان متوسطه دوره اول نهادینه شده است بطوریکه هر سال بر تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره افزوده می شود.

انتهای پیام/ح

رویکرد اصلی در راهبرد توانمند سازی درس پژوهی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.