معاون استاندار چهارمحال و بختیاری بر توجه به توسعه زیرساخت‌های آموزشی در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

 محسن حسین میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: کمک به تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش ضروری است و باید توسعه زیرساخت‌های آموزشی طرح نهضت ملی مسکن مد نظر باشد.

 وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید برای تقویت زیرساخت‌ها در آموزش و پرورش کمک کنند تا این خدمات در جامعه نمایان شود، افزود: بی‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش آسیب‌هایی را در پی خواهد داشت و تا زمانی که آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود نرسد، مشکلات این حوزه ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از مسئولان استان برای ارتقا آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت و برقراری عدالت آموزشی در استان، گفت:بی‌توجهی به نظام تعلیم و تربیت برابر با بی‌توجهی به همه آحاد جامعه است.

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه خروجی تولیدات و محصول وزارت آموزش و پرورش انسان و فرهنگ است، افزود: در توزیع امکانات، تجهیزات، اعتبارات باید آموزش و پرورش در اولویت قرار داده شود.


بیشتر بخوانید


وی با انتقاد از اینکه در شهرک سازی‌های جدید به احداث مدرسه و فضا‌های آموزشی و فرهنگ کمتر توجه شده است، گفت: در احداث و ایجاد شهرک‌های مسکونی جدید و محلات جدید؛ احداث اماکن فرهنگی، بهداشتِی، مدرسه، آموزشی و فضای سبز باید در اولویت برنامه متولیان قرار داشته باشد و بهترین مکان‌های در شهرک به احداث این اماکن اختصاص داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری به ترافیک ایجاد شده در برخی ساعات روز به خصوص زمان آغاز و پایان کار مدارس در برخی مناطق شهرکرد به ویژه چهارراه استانداری، طالقانی و ورزش اشاره کرد و گفت: این ترافیک به دلیل نبود زیرساخت‌های آموزشی در منطقه میرآباد و منظریه شهرکرد است.

وی از مسئولان متولی به خصوص اداره کل راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی ایجاد مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن خواست تا براساس قانون و با توجه به نیاز مناطقی که جدید احداث می‌شود در زمینه ساخت امکان فرهنگی و آموزشی نیز توجه ویژه داشته باشند.

حسین‌میرزایی به بالا بودن هزینه احداث مدارس در این مناطق اشاره کرد و گفت: در دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان نیاز‌های آموزش این مناطق بیان شود تا بتوان اعتبارات مورد نیاز احداث این اماکن مناطق کمتر برخوردار تامین اعتبار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توجه به آموزش و توسعه دانشگاه فرهنگیان گفت:مکان‌های جدید برای احداث دانشگاه فرهنگیان در استان شناسایی شود تا سهمیه اختصاص داده شده به استان جذب شود.

وی افزود: باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای سهمیه اختصاص داده شده به استان استفاده شود و نباید احداث دانشگاه فرهنگیان را به بهانه نبود فضای مناسب به تاخیر انداخت و باید از ظرفیت موجود شهر‌های دیگر نیز برای احداث این دانشگاه استفاده کرد.

حسین‌میرزایی با اشاره به اهمیت اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای درست این طرح استفاده کرد و از همپوشانی برنامه‌ها جلوگیری کرد و براساس یک برنامه مدون با همکاری همه ارگان‌های متولی غنی‌سازی اوقات فراغت برنامه مشخصی را اجرا کرد.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت به گونه‌ای طراحی شود که دانش‌آموزان بهترین بهره را از این برنامه‌ها ببرند و جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش قرار دهند.

وی در ادمه بر نظارت بیشتر مسوولان آموزش و پرورش بر فعالیت سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای تامین سرویس مدارس دانش‌آموزان باید از هم اکنون آغاز شود تا خدمات دهی به دانش‌آموزان به بهترین روش انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در طراحی لباس فرم دانش‌آموزان باید مساله آب و هوای استان مورد نظر قرار گرفته شود و لباس فرم مدارس باید بر این اساس و با شرایط بومی استان طراحی شود.

وی اظهار داشت: طراحی و دوخت لباس بر اساس دستورالعمل وزارتخانه برای استان جوابگو نیست و باید با توجه به سردسیر بودن استان لباس فرم مدارس تولید و بر دوخت و جنس لباس نیز نظارت و توجه ویژه شود.

برچسب ها: مدارس ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار