آلمان نسبت به گسترش شهرک‌های غیرقانونی صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی کرد.

آلمان روز دوشنبه از گسترش شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی ابراز نگرانی کرد. وزارت امور خارجه آلمان می‌گوید این طرح‌ها همچنین تلاش برای راه‌ حل دو دولتی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین را به خطر می‌اندازد.

به گزارش آناتولی، کریستین واگنر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در مورد آخرین طرح که شامل ساخت ۴۵۰۰ واحد مسکونی جدید در حداقل ۱۹ مکان مختلف در کرانه باختری است، تاکید کرد که این ساخت و سازها نقض آشکار قوانین بین المللی است.

واگنر با تاکید بر اینکه آلمان نظرات خود را در این مورد در موارد متعدد به اسرائیل منتقل کرده است، گفت که برلین از نزدیک این مشکل را بررسی کرده و با شرکای خود مشورت خواهد کرد.

او درباره شهادت چند فلسطینی در شهر جنین در حمله نیرو‌های اسرائیلی بار دیگر تاکید کرد که کشته شدن غیرنظامیان یک نگرانی جدی است.

سازمان ملل فعالیت شهرک سازی اسرائیل را غیرقانونی می‌داند و می‌گوید که این اقدام چارچوب راه حل دو دولتی توافق شده بین المللی را تضعیف می‌کند.

برآورد‌ها نشان می‌دهد که حدود ۷۰۰۰۰۰ شهرک نشین در ۱۶۴ شهرک و ۱۱۶ پایگاه در کرانه باختری اشغالی زندگی می‌کنند. طبق قوانین بین المللی، تمامی شهرک‌های یهودی در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی تلقی می‌شوند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، در حمله نظامیان اسرائیلی به جنین بامداد دوشنبه، ۵ فلسطینی کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی شدند. تنش‌ها در سراسر کرانه باختری اشغالی در ماه‌های اخیر در بحبوحه حملات مکرر اسرائیل به شهر‌های فلسطینی بالا گرفته است.

بر اساس آمار فلسطینی‌ها، از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۱۶۵ فلسطینی توسط نیرو‌های اسرائیلی به شهادت رسیده اند. حداقل ۲۱ اسرائیلی نیز در حملات جداگانه در همین مدت کشته شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار