رئیس شورای اسلامی شهر اهواز از قطعی شدن حکم بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار طرح متروی اهواز (شرکت کیسون) از این طرح خبر داد.

سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز  به صدور رای بدوی دادگاه درباره خلع ید شرکت کیسون از طرح متروی اهواز در ۳ خرداد امسال اشاره کرد و گفت: این شرکت ۲۰ روز مهلت داشت تا به این حکم اعتراض کند.

او  با بیان اینکه شرکت کیسون در این مدت شکایتی به دادگاه ارائه نداد، افزود: با توجه به این امر، حکم قطعی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز می‌گوید: کلیت رای اخیر دادگاه این است که فسخ قرارداد مورد تایید قرار نگرفت و به دلیل آنچه که دلایل علمی فنی و عنوان شده رد شده، اما شرکت کیسون به عنوان پیمانکار اعلام کرده بود حاضرم کارگاه را تحویل دهم، ولی فرآیند حقوقی و مسیر مطالبات این شرکت جداگانه دنبال شود.

آقای محمودی با بیان اینکه قطعی شدن این حکم موجب شده تا شهرداری اهواز بتواند به عنوان کارفرما ادامه عملیات طرح مترو را از سر بگیرد، ادامه داد: مذاکره با برخی شرکت‌ها و نهاد‌ها از جمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و برخی شرکت‌های مطرح برای ادامه طرح مترو اهواز در حال ارزیابی و انجام است و امیدواریم به زودی در همین دوره شورا، کار این طرح مهم ملی از سر گفته شود.

او گفت: قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ میان شرکت کیسون به عنوان اجرا کننده و شرکت نورینکو چین به عنوان تامین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد، این طرح با گذشت بیش از ۱۷ سال در مجموع حدود ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر اهواز، فاز نخست این طرح که از میدان فرودگاه اهواز تا مصلی نماز جمعه است، بیشترین پیشرفت فیزیکی یعنی حدود ۵۳ درصد را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۱۲:۵۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
تراموا و‌ مونو ریل راهکار سریعتر و بهتری برای حمل و نقل شهر اهواز بودند
آخرین اخبار