معاون وزیر راه گفت: تخصیص اراضی مازاد دستگاه ها در تسریع اجرای شهرک سازی و اجرایی شدن طرح توسعه افقی شهرها موثر است.

آقای ارسلان مالکی گفت: احداث وساخت واحدهای نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین برنامه های دولت است که در قالب طرح جهش تولید مسکن باید سالانه ۴ میلیون واحد مسکونی ساخته شود که در این بخش ما سعی کرده ایم با همکاری دستگاه ها ودریافت اراضی مازاد دستگاه ها بتوانیم این طرح ها را از طریق واگذاری زمین و مسکن عملیاتی کنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن، در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کم‌کاری یا ممانعت در انجام کار، خود به‌خود باعث می‌شود که آن فرد از سر راه برداشته شود و باید بدانیم برای انجام تکالیفمان فرصت تعلل و کوتاهی نداریم.

او می گوید: تخصیص اراضی مازاد دستگاه ها خود می تواند زمینه ساز بهبود وضعیت اقتصادی در کشور شود که این اقدام  با همکاری تمامی ادارات کل در استان ها در حال پیگیری است و با تخصیص این اراضی ما شاهد بهبود وضعیت و تسریع در روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

مالکی گفت: اجرای طرح توسعه افقی در شهر ها و همچنین ساخت پروژه های مسکونی در قالب یک طبقه و ویلایی سازی خود می تواند زمینه ساز بهبود تسریع در روند اجرای پروژه ها باشد.

او ادامه داد: این اقدام در قالب شهرک‌سازی به سازمان ملی زمین و مسکن محول شده و  یکی از وظایفی است که به تازگی به سازمان سپرده شده و به انجام رساندن آن نیاز به کار جهادی دارد که باید تمامی دستگاه ها در این بخش همکاری کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی مشارکت با بانک‌ها و بخش خصوصی، تاسیس صنعت‌شهرها و واگذاری زمین و مسکن براساس قانون جوانی جمعیت را به‌عنوان موضوعات مهم دیگر این سازمان یاد کرد و گفت: اینها مواردی است که در دوره جدید کاری سازمان با تلاش مضاعف و کار شبانه روزی باید به پیش برود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار