رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در تکمیل پایانه شرق در دوره پنجم مدیریت شهری ترک فعل صورت گرفته است.

 سید جعفر تشکری هاشمی اظهار کرد: متاسفانه در طول پنج یا شش سال گذشته و به عبارتی از سال ۹۶ که این پایانه با امکانات محدود قابل بهره‌برداری بود، طرح‌هایی همچون انبارداری، فروشگاهی و فضای گردشگری برایش در نظر گرفته شد و تنها موردی که پیش‌بینی نشد، پایانه‌ای برای مسافران شمال کشور بود.

وی با بیان اینکه قرار بود در سال قبل پایانه آماده شود که به تاخیر افتاد، یادآور شد: امسال اعتباری پیش‌بینی شد و پیگیری‌های خوبی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک صورت گرفت. پیمانکارانی که مشکل حقوقی داشتند تعیین تکلیف شدند و پیمانکار جدید در نظر گرفته شد.

تشکری هاشمی با اعلام اینکه حداکثر تا ۶ ماه آینده فاز اول به بهره برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: حداکثر یک سال نیز برای فاز‌های بعدی پیش بینی شده است.

وی ضمن ابراز امیدواری به اینکه بتوان این پایانه را در موعد مقرر برای تردد اتوبوس و خودور‌های سواری آماده کرد، گفت: در بخش اتوبوس تندرو دسترسی به خط یک فراهم خواهد شد. همچنین ۴.۵ کیلومتر از ایستگاه مترو جشنواره تا این پایانه فاصله است که اجرای آن در اولویت قرار گرفته و با راه اندازی این ایستگاه مسافران می‌توانند به نقاط مختلف شهر دسترسی داشته باشند.

تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: اینکه پروژه پسرفت داشته کاملاً مستند است که به دلیل رها شدن پروژه در چهار سال دوره پنجم بوده و با طرح‌های متفاوتی که برای آن دیده شد، نگهداری صورت نگرفت و ابنیه و تاسیسات آسیب جدی دیدند؛ به‌طوریکه ۱۵ تا ۲۰ درصد استهلاک را شاهد بودیم لذا باید علاوه بر تعمیر تاسیسات، اقدامات تکمیلی انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با تاکید بر اینکه در مرحله اول حفاظت ساختمان در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: برنامه‌ها در شورا بررسی، تدابیر اندیشیده و مصوبات لازم در این خصوص تصویب شد؛ باید معارضین برطرف می‌شد که در دو سال قبل تمام موانع از سوی معاونت حمل و نقل برطرف شده و به عبارتی امروز آغاز بازسازی و تکمیل پایانه شرق است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در دوره قبل ترک فعل صورت گرفته و بیت المال از بین رفته است، تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید عملکرد مدیران را ببینند و تصمیم‌گیری کنند، اما ما اجازه ترک فعل و متوقف ماندن طرح را نخواهیم داد.

وی ادامه داد: شهردار قول داده که عملیات اجرایی این پایانه با جدیت دنبال می‌شود و ما این اطمینان و قول را می‌دهیم که پایانه ۶ ماه آینده با قوت و جدیت به بهره‌برداری خواهد رسید.

تشکری هاشمی اعلام کرد:هر هفته روز‌های چهارشنبه نظارت از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و هر ماه یکبار از سوی شورا بازدید از پروژه انجام خواهد شد و در این مسیر با دید حمایتی پیش خواهیم رفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار