ایمنی و منظر مبادی ورودی کلان‌شهر اصفهان نامناسب است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: مبادی ورودی کلان‌شهر اصفهان از نظر وضعیت منظر راه و ایمنی دچار اشکالاتی است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: مبادی ورودی کلان‌شهر اصفهان از نظر وضعیت منظر راه و ایمنی دچار اشکالاتی است که رفع این اشکالات در دستور کار قرار گرفته است.

فرزاد دادخواه افزود: امسال به‌صورت ویژه رویه آسفالت، تکمیل روشنایی راه‌ها، ساماندهی سه راهی‌ها و رفع نقاط پر تصادف استان اصفهان در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم نتایج خوبی را در راستای ارتقای ایمنی و کاهش حوادث رانندگی بدنبال داشته باشد.

او با اشاره به اینکه طرحراه اصفهان - بهارستان شروع شده اظهار داشت: زیرسازی‌ها و تعویض نیوجرسی‌ها از معمولی به مفصلی و در ادامه تکمیل روشنایی و لکه گیری و روکش آسفالت که مورد درخواست جدی مردم استان و استان‌های همجوار قرار داشت، انجام خواهد شد.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: محور سگزی - اصفهان در محدوده جیلان آباد به اصفهان تا پل دره شوری و تقاطع فرودگاه در برنامه قرار گرفته است.


دادخواه  افزود: نصب و جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل موجود در آزاد راه معلم شروع شده و اینگونه اقدامات در سایر نقاط استان هم بصورت گسترده در حال انجام است.

او با بیان اینکه هزینه‌های نگهداری و ترمیم راه‌ها بسیار سنگین است، اضافه کرد: نصب هر کیلومتر نیوجرسی مفصلی ۲ میلیارد تومان هزینه دارد.


دادخواه خاطرنشان کرد: روکش آسفالت هزار کیلومتر راه در این استان ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیان کرد: در صورتی‌که امسال مرمت راه‌های استان انجام نشود، سال آینده امکان اجرا با این هزینه‌ها وجود ندارد و بجز مباحث تورمی، بارندگی و گذشت زمستان از روی جاده‌ها موجب تشدید خرابی راه‌ها و افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی هزینه‌ها خواهد شد.


او افزود: نوسازی و بازسازی ناوگان، روکش آسفالت جاده‌ها، معاینه فنی خودرو‌ها و انجام همه این اقدامات در راستای ارتقای ایمنی تردد و جلوگیری از حوادث رانندگی است.


استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به‌دلیل موقعیت خاص آن در مرکز به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.