استاندار فارس بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات تخصصی در زمینه فرهنگی و تربیتی تاکید کرد و گفت: نیازمند ایجاد بانک اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری در خصوص مباحث فرهنگی و تربیتی با رویکرد هنر اسلامی هستیم.

محمدهادی ایمانیه در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی بررسی مسایل فرهنگی و تربیتی، بر ضرورت ایجاد قرارگاه فرهنگی، اجتماعی و هنری استان تاکید کرد و گفت: نیازمند ساماندهی مطالب مطرح شده هستیم؛ روزانه و در زمان مشخص، افراد معینی به صورت ثابت مباحث فرهنگی، هنری و اجتماعی را بررسی کنند.

استاندار فارس گفت: اقدامات زیبا، مثبت، اثرگذار و قابل توجهی در محلات شهرستان‌ها و روستا‌های استان انجام می‌شود که لازم است از طریق فراخوان، اطلاعات آن‌ها جمع آوری شود.

ایمانیه، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس را مامور کرد تا با حضور مدیران فرهنگی و هنری استان شورای مرکزی تشکیل دهند و افزود: سازمان‌های فرهنگی هنری کشور متعدد است و می‌بایست به منظور هم‌افزایی و افزایش بازدهی با یکدیگر همکاری واقعی داشته باشند.

او خواستار تاسیس پژوهشکده هنر اسلامی شد و اظهارکرد: با استفاده از ساختار‌های فعلی یا ایجاد ساختار جدید نسبت به تأسیس پژوهشکده هنر اسلامی اقدام کنید.

استاندار فارس، بورسیه کردن دانشجویان مستعد در زمینه مباحث فرهنگی و هنری، جانشین پروری و تأسیس هنرستان هنری با رویکرد اسلامی را از راه‌های قابل استفاده برای ارتقای مباحث فرهنگی و تربیتی عنوان کرد و گفت: برنامه پنج ساله‌ای با زمان‌بندی مشخص و با در نظر گرفتن مباحث نرم افزاری، سخت افزاری، نیروی انسانی، ساختار سازمانی و عملکردی تدوین شود و قابلیت رصد کمی را داشته باشد.

ایمانیه افزود: طبیعتاً این برنامه به اعتبارات مالی نیاز دارد که می‌بایست راه‌های تامین مالی آن نیز مشخص شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.