ایمانیه:

۱۱۳ نقطه ثابت در فارس برای اتراق عشایر مشخص شود

استاندار فارس گفت: اداره کل امور عشایر با انعقاد تفاهم نامه‌ای با اداره کل منابع طبیعی استان، ۱۱۳ نقطه را به عنوان مکانی ثابت و معین برای اتراق و استفاده عشایر مشخص کند.

محمد هادی ایمانیه شنبه در جلسه شورای عشایر استان فارس در شیراز گفت: قطعا تحقق این مهم کمک خواهد کرد که باری از دوش عشایر برداشته شود.

او، حل مشکلات عشایر را در گرو برگزاری جلسات مستمر، منظم و با دستور کار مشخص دانست و گفت: برگزاری جلسات با فواصل طولانی باعث انباشته شدن مشکلات عشایر می‌شود و راه حل آن‌ها را سخت‌تر می‌کند لذا ضرورت داد که جلسه شورای عشایر استان به شکل منظم، مستمر و ماهیانه برگزار شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: مشکلات مربوط به دستگاه‌ها می‌بایست با حضور مدیران کل همان دستگاه بررسی شود تا بتوان به نتایج قابل قبول رسید.

ایمانیه همچین خواستار ارایه صورتجلسه زمان‌بندی شده از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط برای ایجاد ایل‌راه‌ها شد و گفت: باید در قالب یک تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به این موضوع توجه ویژه شود. 

او از سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواست تا نسبت به بررسی و تعیین تکلیف تسهیلات تبصره ۱۶ ویژه عشایر با حضور مدیران بانک‌ها اقدام کند.

استاندار فارس گفت: وضعیت اختصاص سهمیه آرد و سوخت عشایر نیز به طور شفاف ارایه شود تا دستگاه‌های ذیربط بتوانند نسبت به وضع موجود آن تصمیم گیری‌های لازم انجام دهند.

ایمانیه گفت: تعدادی از نقاط پرتردد عشایر هم که مشکل ارتباط مخابراتی دارد معرفی شود و با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت استان نسبت به برقراری ارتباط در آن اماکن تا پایان سال اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار