کریمی گفت: ترویج اقدامات پیشگیرانه در زمینه اعتیاد، وظیفه‌ای انسانی و اجتماعی است لذا می‌توان از ظرفیت فضای مجازی برای تحقق این مهم بهره گرفت.

سلیم کریمی جانشین دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کردستان امروز در جلسه هم‌اندیشی با فعالان فضای مجازی که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: از ۱۰ سال گذشته موج‌هایی در فضای مجازی آغاز شد که باعث ایجاد تغییراتی شده است لذا برای داشتن جامعه‌ای پویا و سالم به درستی از ظرفیت فضای مجازی استفاده شود.

 او با بیان اینکه تبلیغات اشتباه و نادرست در فضای مجازی می‌تواند منجر به رواج باور‌هایی نادرست در میان مردم شود، خاطر نشان کرد: باید جامعه را نسبت به اطلاع رسانی مطالب درست و مفید آگاه کرد.

کریمی افزود: انتشار هر گونه مطلبی در فضای مجازی مسئولیتی را در جامعه ایجاد می‌کند لذا باید نسبت به انتشار تمامی مطالب حساسیت بیشتری به خرج دهیم.

جانشین دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان اینکه ترویج موضوعاتی که در پیشگیری از اعتیاد موثر است وظیفه‌ای انسانی و اجتماعی است، افزود: می‌توان از ظرفیت فضای مجازی در جهت پیشگیری از اعتیاد استفاده کرد

او خاطرنشان کرد: برخی‌ها نیز برای جذب افراد و مشهور شدن در فضای مجازی اقدام به سوء استفاده و تبلیغات بی اساس می. شوند که ضروری است رسانه‌ها و کانال‌های مجازی هوشمندانه عمل و مردم را آگاه کنند.

کریمی با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد به متخصص لازم دارد و هر کسی نباید در این حوزه ورود کند، عنوان کرد: ما برنامه داریم در هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه پویش نه به اعتیاد را با همراهی جامعه فعالان فضای مجازی در کانال‌های رسمی استان راه اندازی کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه گفت: امروز فضای مجازی با زندگی مردم گره خورده و هر روز نیز با نوع جدید از این ارتباطات روبه رو هستیم.

عیسی فلاحی افزود: مواد مخدر در استان کردستان به آسیب پرخطر تبدیل شده که زندگی‌هایی را به ورطه نابودی و جدایی کشانده است.

او خاطرنشان کرد: برای کاهش این معضل باید همه با هم با جدیت به این موضوع ورود کرده و به همراهی رسانه‌ها نیز احتیاج داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.