رئیس‌جمهور روسیه در جریان نشست با رهبران آفریقایی پیش‌نویس توافق با اوکراین را ارائه کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در نشست روز شنبه پیش‌نویس توافقی را به رهبران آفریقایی نشان داد که به پیش امضا رسیده و در ماه مارس در استانبول ترکیه تنظیم شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، پوتین در جریان این نشست خطاب به رهبران آفریقایی با نشان دادن کاغذ توافقنامه گفت: «مایلم توجه شما را به این نکته جلب کنم که با کمک رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، یک رشته مذاکرات بین روسیه و اوکراین در ترکیه انجام شد تا هر دو طرف اقدامات اعتمادسازی را انجام دهند و یک متن توافقنامه ارائه شود. ما با طرف اوکراینی صحبت نکردیم که این معاهده طبقه‌بندی شود، رئیس تیم مذاکره کننده کی‌یف این توافق را به پیش امضا رسانده است.»

ولادیمیر پوتین روز شنبه میزبان گروهی از رهبران آفریقایی بود که در یک روز پس از سفر به اوکراین برای یک «مأموریت صلح» به روسیه سفر کرده‌اند. هفت رهبر آفریقا - روسای جمهور کومور، سنگال، آفریقای جنوبی و زامبیا و همچنین نخست وزیر مصر و نمایندگان ارشد جمهوری کنگو و اوگاندا - روز جمعه از اوکراین بازدید کردند تا به پایان جنگ تقریبا ۱۶ ماهه کمک کنند، آن‌ها سپس شنبه به سن پترزبورگ سفر کردند تا با پوتین که در یک مجمع تجاری در دومین شهر بزرگ روسیه شرکت می‌کند، دیدار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
عمرا اربابش بذاره صلح بشه اون عاشق خونه
آخرین اخبار