تقویت سنت سینه زنی هیئات یزدی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: روش سینه زنی هیئات یزدی، خاص و جذاب برای مردم دیگر استان‌ها است که باید با تقویت این سنت حسنه، آن را برای آیندگان به یادگار گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در دیدار با جمعی از روحانیون و خطبای شهرستان یزد به بعضی از اتفاقات سال قبل که توسط بعضی از افراد خاص در شب عاشورا اتفاق افتاد، اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها درصدد فاصله انداختن هیئات مذهبی سنتی استان یزد با نظام اسلامی بودند که با جواب قاطع هیئت‌های مذهبی روبه رو شدند.

او ادامه داد: یکی از خلاء‌های مهم هیئات عزاداری حضور موثر روحانیون در آن هیئت‌ها است. حضور روحانیون در هیئت‌ها موجب توسعه و ترویج آموزه‌های دینی صحیح و اصلاح خط فکری آن‌ها منطبق بر اصول اساسی انقلاب اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام جیمی با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب از سینه زنی سنتی هیئت‌های مذهبی یزد اضافه کرد: روش سینه زنی هیئات یزدی، خاص و جذاب برای مردم دیگر استان‌ها است که باید با تقویت این سنت حسنه، آن را برای آیندگان به یادگار گذاشت.

او با اشاره به پخش زنده تلویزیونی هیئات مذهبی در شبکه استانی و شبکه‌های ملی گفت: حضور هیئات مذهبی در پخش زنده صدا و سیما نیازمند رعایت معیار‌ها و قوانین صدا و سیما است و همه هیئت‌ها باید تابع قوانین و مقررات مصوب ارگان‌های مربوطه باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان از تهیه منشور اخلاقی ویژه هیئات مذهبی برای ارسال به هیئات مذهبی و الزام آن‌ها به رعایت مفاد آن منشور خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.