معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: بیش از ۴ میلیون ایثارگر و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

 محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری اظهارداشت: همه باید تلاش کنیم که فرهنگ ایثار و شهادت هر چه بیشتر نهادینه شود و نتیجه آن امنیت، آسایش و اقتدار است.

وی افزود: خدمات در کمترین زمان باید به دست ایثارگران برسد و تطبیق با قانون داشته باشد و در محدودیت‌ها عدالت را با اولویت بندی‌ها رعایت کنیم.

پاکدل گفت: ۲۲۸ هزار و ۶۸۸ شهید در بنیاد شهید پرونده دارند که ۷۴۳۵ نفر از بانوان شهید است و ۶۲۸ هزار و ۵۰ نفر جانباز داریم که ۷۶۷۰ نفر از آن‌ها بانوان جانباز هستند.

وی بیان داشت: مجموع ایثارگران و خانواده آن‌ها ۴ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۳۰۷ نفر که ۳ میلیون و ۱۴ هزار و ۷۳۱ نفر در قید حیات اند همچنین ۳۸ هزار و ۲۳۳ آزاده در قید حیات‌اند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: مشکل تأمین اعتبار مالی قوانین مصوب را داریم و سال ۱۴۰۰، ۱۲۶ هزار میلیارد برای قوانین ایثارگران نیاز داشتیم در حالی که بودجه ۳۱ هزار میلیارد تومان بود، ولی با تلاش دولت و مجلس بودجه افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته ۴۷ هزار میلیارد تومان محقق و ۲۰ هزار میلیارد اوراق تخصیص یافت که در حال فروش آن هستیم که دیون را پرداخت کنیم.

پاکدل اعلام کرد: امسال با بحث پاداش بازنشستگی، ۷۱ هزار میلیارد بودجه مصوب است.

۷۴۳۵ شهید زن و ۷۶۷۰ جانباز زن در بنیاد شهید پرونده دارند

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: قانون جامع آئین نامه ندارد و ان شالله پیش نویس تهیه و برای تصویب به دولت ارسال خواهد شد. همچنین حجم عظیم ورود پرونده داریم.

وی گفت: برای اولین بار گزارش جامعی از اقدامات دستگاه‌ها به رئیس جمهور ارسال کردیم و ایشان بر اجرای قوانین مربوط ایثارگران تاکید کردند.

شرمنده والدین شهدا هستیم / آئین نامه کمک معیشت ابلاغ شد

پاکدل گفت: آئین نامه کمک معیشت ابلاغ شد، ولی همچنان شرمنده والدین شهدا هستیم و ۳ ماه است به دلیل ابهام قانونی نتوانسته‌ایم افزایش حقوق مستمری را انجام دهیم و ان شالله در تیر همه معوقات پرداخت می‌شود.

وی افزود: در برنامه هفتم کمیته‌های مربوطه تشکیل و نیاز‌ها احصا شد تا مواد مورد نیاز تدوین شود. همچنین قانونی در برنامه هفتم باید تصویب شود که قابلیت اجرایی و زیرساختی داشته باشد. جنس برنامه‌های ما دائمی و نه پیشنهادی است. امیدواریم مجموع نیاز ایثارگران با کمک مجلس محقق شود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد فروش اموال بنیاد شهید و مولد سازی گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته هم در زمینه ساخت و ساز و هم جلسه‌ای در وزارت راه و شهرسازی برگزار شده است.

پاکدل گفت: وظیفه تأمین مسکن به عهده وزارت راه و شهرسازی است.

سرانجام تخصیص خودرو به جانبازان

پاکدل گفت: سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بازنشسته می‌شوند بدون اینکه نیرو جایگزین شود و تعداد نیرو‌ها به کمتر از ۸ هزار نفر رسیده، اما مجموع جامعه ایثارگری افزایش یافته است. در ۱.۵ سال گذشته ۵۰ هزار نفر به جامعه ایثارگری افزوده شده است.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد تخصیص خودرو برای جانبازان گفت: برخی قوانین اشکال دارد سال ۱۴۰۰ عنوان شد ایران خودرو و سایپا خودروی اقساطی دهند، ولی انجام نشد. سال بعد مجلس این مشکل را حل و اعتبار هم پیش بینی شد. ولی جامعه تحت پوشش از ۱۰ هزار نفر به ۶۰۰ هزار نفر افزایش یافت. امسال هم در قانون بودجه هر چند مجوز واردات خودرو داده شده برای جانبازان بالای ۵۰ درصد، ولی اکنون منتظر انجام آن هستیم.

تحول در بنیاد شهید / ‏می‌خواهیم بیشتر فعالیت‌هایمان را مردمی کنیم

وی ادامه داد: یک بحث تحولی با ورود قاضی‌زاده هاشمی مطرح شد که لازم بود ساختار بنیاد تغییر کند که انجام شد. هدف عمده این طرح واگذاری امورات اجرایی به سازمان‌های وابسته است تا بنیاد شهید بیشتر به سیاست‌گذاری بپردازد.

پاکدل بیان داشت: وجود نواقصی مثل بی‌عدالتی در ارائه خدمات به جامعه هدف و نارضایتی ایثارگران، موجب شد این تغییر انجام شود تا پیگیری‌ها جدی‌تر شود.

وی گفت: می‌خواهیم بیشتر فعالیت‌هایمان را مردمی کنیم همچنین ۵ اداره کل در معاونت مددکاری پیش‌بینی شده تا مددکار محور شدن کار‌های ما بهتر شکل گیرد.

تشریح جزئیات آیین‌نامه پرداخت کمک‌معیشت ایثارگران

محمود پاکدل در خصوص موضوع کمک معیشت ایثارگران، گفت: بر اساس قانون بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح مکلفند در سقف اعتبارات مصوب مربوط به جانبازان و آزادگان معسر غیرحالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد که بر اساس آزمون ارزیابی وسع مبتنی بر پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در ‌دهک‌های درآمدی (۱) تا (۷) قرار دارند با اولویت ‌دهک‌های درآمدی پایین‌تر، کمک معیشت ماهانه که میزان آن در چهارچوب آیین‌نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران تعیین شده، پرداخت نمایند.

محمود پاکدل به اشاره به اینکه در حال حاضر 108 هزار نفر از ایثارگران کمک معیشت دریافت می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد صد هزار نفر از جانبازان و آزادگان عزیز و باقی نیز از خانواده‌های معظم شهدا هستند و در آئین نامه‌ای که اخیراً در هیئت دولت به تصوب رسیده است، ‌دهک‌های درآمدی (۱) تا (۷) مشمول پرداخت شده‌اند.

وی ادامه داد: هیچ تغییری در پرداختی مشمولان دهک‌های (8) تا (10) صورت نگرفته و همچنان مانند ماه‌های گذشته بدون تغییر کمک معیشت دریافت می‌کنند و آئین‌نامه نیز سه ماه به بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح زمان داده تا اطلاعات مشمولین دهک‌های (8) تا (10) را پایش نموده و در مقاطع زمانی سه ماهه به ترتیب از دهک‌های بالاتر حذف و منابع حاصل را صرف تحت پوشش قرار دادن افراد در نوبت مشمول دهک‌های (1) تا (7) نمایند.

پاکدل به اشاره به اینکه حدود 75 درصد از این آمار جزو دهک‌های یک تا هفت هستند، گفت: بر اساس آیین‌نامه افزایش کمک معیشت دهک (1) تا (4) بیشتر از دهک (5) تا (7) است، خاطرنشان کرد: در این میان 1500 نفر شناسایی شدند که دهک آنها مشخص نیست و ما پیگیر وضعیت آنها هستیم تا دهک آنها را به دست بیاوریم و سپس کمک‌معیشت را با تغییرات خدمت این عزیزان پرداخت خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدخواجویی نژاد جانباز عصاب روان
۱۵:۴۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
با سلام من که از سن ۱۸سالگی جانباز شدم ریه ام امبلی میباشد شیمیایی موج انفجاری هستم سه ناحیه بدنم لخته خون میباشد و تخت نظر دکتر دکترها میباشم چهار نفر خانوار هستم کرایه نشین هستم من جوانی به این مملکت دادم حق حقوق خانواده ام ندارند ازاین مملکت خودم سن ۶۰ سال شرمنده خانواده ام هستم چطور عدالتی میباشد آقای قاضی زا ده هاشمی فقط اسم فامیل بزرگی داری ولی داری حق حقوق من را پایه مالی میکنی یکبار اجل میاد سراغ ات خودتو احوالتو خانوار تو به باد هوا میرود خجالت بکش از خدا بترس ما آدم هستیم جوانی دادیم به وطنم ایران عزیز امسال شماها دارید ظلم به این قشر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
به خدا که شما افرادی هستید ازخدا بی خبر این دهک این مسخره بازی‌ها چی من مستاجر هستم ۴۵۰۰کمک معیشت میدین به خدا دارم ۴میلیون اجاره میدم ۵۸ سالمه ۱۸ساله مستاجر هستم چرا به بوق کرنا هی ازما تجلیل میکنید چرا دارید دروغ میگید مگر خدا تو قرآن نفرموده دروغگو دشمن خداست ازخدا نمی ترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
اگر دهک بندی هست جانباز داریم دو مغازه دارد ماشین سنگین دارد حقوق بنیاد شهید میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
عباس پرنیا
۰۶:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
سلام آقای قاضی زاده هاشم‌پور من دوسالش بود مجروح شد از ناحیه پا الان نزدیک به ۴۰ سالشه دارای زن و بچه بدون سر پناه بدون شغل درست و حسابی .۵ درصد جانبازی داره هنوز ترکش در پاش هست و مشگل راه رفتن داره براش زدن دهک ۷ این عدالته .در بنیاد عدالت از پنجره ای وارد و از دری دیگری خارج می‌شود. ‌جانبازی که به لحاظ مشکلات جسمی که الان خود رو نمایان کرده چه تدابیری می‌اندیشد اون موقع میگه ما شرمنده والدین شهدا هستیم . صد البته شرمنده هستید
Germany
ناشناس
۰۵:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
این قانون شما دارای اشکال می باشد باید به تمام جانبازان خودرو به قیمت کارخانه تحویل بدهند نه اینکه بالای ۵۰درصد واقعا حق جانبازان زیره ۵۰ درصد داره ضایع می شود
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۰۴:۲۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
آقای پاکدل توکه حق ایثارگران داری پایمال میکنی میگی این دهک چنده اون دهک چنده خودت دهک چندی؟؟؟؟ تو اصلا پاکدل نیستی بی رحم دلی فکر میکنی دوهزار سال عمر میکنی ؟؟
نه آقای محترم به هفتاد هشتاد سال بیشتر عمر نمیکنی
پس به جا پا برای اون دنیات بذار حق ایثارگران و رزمندگان جانبازان شهدارو پایه مال نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
خودرو برای جانبازان چه داخلی و چه وارداتی ، قطره چکانی تخصیص داده میشود !!!
بخش خصوصی بدون محدودیت خودرو وارد می کند ، اما ایثارگران با محدویت بالا مواجه اند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
به جانبازان هیچی نمیدند حتی درصد جانبازی رو بنیاد کم میکنه،چهل سال گذشت یک خودرو به ما ندادند،فقط قطره چکانی تزریق می‌کنند تا همچنان به گرانفروشی ادامه دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
هر شهید رو ده میلیون و هر جانباز رو صد میلیون دلار پای آمریکا حساب کنین
آخرین اخبار