مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت:شرایط دریافت تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان درباره شرایط دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان این سازمان گفت: داشتن سن کمتر از ۷۷ سال، نداشتن بدهی بانکی و چک برگشتی و اقساط معوقه در بانکها، داشتن سیمکارت به نام بازنشسته و داشتن حساب بانک رفاه با حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از شرایط ثبت نام این تسهیلات است.

 حاجی کاظمی با تاکید بر اینکه کسانی که قبلا از این سازمان تسهیلات قرض الحسنه گرفته اند، امکان ثبت نام برای دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی را ندارند، افزود: افراد دارای شرایط تا ۳۱ خرداد می‌توانند به کانون‌های بازنشستگی شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

به گفته مدیرکل تأمین اجتماعی استان، بازپرداخت این وامِ ۲۰ میلیون تومانی، ۲۴ ماهه و به شکل قرض الحسنه و با بهره چهار درصد است.

او با اشاره  به اجرای قانون بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان تا آخر مرداد گفت: واحد‌های اقتصادی کوچک (تعداد شاغلان زیر ۵۰ نفر) یا متوسط (از ۵۰ نفر تا ۱۰۰ نفر) به شرط اینکه سطح اشتغال را نسبت به اسفند ۱۴۰۱ حداقل یکسال حفظ کنند، مشمول این طرح می‌شوند.

 حاجی کاظمی افزود: با دستورالعمل جدیدی که در روز‌های گذشته صادر شده است، کارفرمایانی که در سال‌های قبل از تسهیلات بخشودگی جرایم استفاده کرده و موفق به پرداخت به موقع اقساط نشده‌اند نیز می‌توانند بار دیگر از این تسهیلات استفاده کنند.

شمار بازنشسته‌های تامین اجتماعی استان حدود ۳۷۰ هزار نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار