رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح چهارمحال و بختیاری گفت: جرایم ارتکابی در این حوزه در استان از آمار پایینی برخوردار است.

عباس مانیان با اشاره به اجرای طرح بازگشت به سنگر که به صورت نمونه در استان انجام شد و در راستای فراهم کردن زمینه بازگشت سربازان فرار از خدمت اجرا می‌شود، اظهار داشت: اگر سربازان فراری تا پایان موعد مقرر به محل خدمت خود یا دادسرای نظامی مراجعه کنند، ارفاق‌های قانونی شامل حالشان خواهد شد.

وی افزود: بازگشت سربازان فراری به سنگر خدمت سربازی، معافیت از کیفر و تعلیق مجازات را به دنبال دارد.

مانیان هدف از تشکیل سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را رسیدگی به جرایم خاص اعضای نیرو‌های مسلح عنوان و اضافه کرد: رسیدگی به جرایم نیرو‌های مسلح با حفظ شان و منزلت و اقتدار نیرو‌های مسلح، از اهداف اصلی تشکیل این سازمان است.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: برابر موافقت مقام معظم رهبری کلیه مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که دارای چهار فرزند و بالاتر هستند و همچنین مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت، با حداقل ۴۰ سال سن تمام، که دارای سه فرزند می‌باشند از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌گردند.

مانیان ادامه داد: مدت کسر خدمت کارکنان وظیفه در حین خدمت که قبلاً به ازای هر فرزند سه ماه بوده است به ترتیب برای فرزند اول سه ماه، فرزند دوم چهار ماه و برای فرزند سوم به پنج ماه افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار