مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: این شهرستان برای پذیرش دانش آموزان در سال تحصیلی آینده ۵۰ کلاس درس کمبود دارد.

اصغر قراخانلو مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: هم‌اکنون در این شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند.

وی تعداد مدارس دولتی را ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس اعلام کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی مشغول به تحصیل بودند که با توجه به ورود حدود سه‌هزار پیش دبستانی به مقطع اول ابتدایی تعداد ورودی به خروجی پیشی خواهد گرفت.

قره خانلو اضافه کرد: از طرفی این شهرستان به دلیل مهاجرپذیری و رشد جمعیت در سال‌های گذشته شاهد افزایش تعداد دانش آموزان و به تبع آن کاهش سرانه فیزیکی کلاس‌ها است که در کنار آن طی چند سال گذشته به دلیل فرسوده بودن برخی مدارس این مشکل بیشتر احساس می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به احتمال افزایش دانش‌آموزان و وضعیت مدارس و تعداد کلاس‌های موجود، پیش‌بینی می‌شود که در سال تحصیلی آینده با کمبود ۵۰ کلاس درس مواجه باشد که اتمام مدارس در حال ساخت از سوی اداره‌کل نوسازی و خیران ضرورتی ۲ چندان دارد.

مدیرآموزش و پرورش یادآور شد: هم اکنون در این شهرستان خیران ۹ طرح را در دست اجرا دارند که در صورت تحقق اهداف و تامین اعتبارات احتمال تکمیل ۶ مورد از این طرح ها در شهریور سال جاری وجود دارد.

وی گفت: در صورت تکمیل این ۶ طرح، حدود ۵۰ کلاس درس در مناطق شهری و روستایی تحویل آموزش و پرورش می‌شود که قسمت عمده‌ای از نیاز شهرستان با آنها برطرف می‌شود.

شهر ساوه با جمعیتی افزون بر ۳۰۰ هزار نفر، دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.