در آستانه شروع سال تحصیلی جدید سلامت جسمانی بیش از ۲۱ هزار نوآموز در استان مرکزی ارزیابی شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی دانش آموزان در ۲۹ مرکز اجرا شده گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان از دی ماه سال گذشته در استان شروع شد و تا ۲۶ شهریورماه برای جامانده‌ها ادامه دارد.

خسرونیا افرود: بیش از ۲۱ هزار نفر نوبت گرفتند که از این تعداد بیش از ۲۱ هزار نفر سنجش شدند.

او گفت: هزار و ۸۲۶ نفر به پایگاه سنجش تخصصی ارجاع شدند که معاینات تکمیلی به این دسته از نوآموزان انجام شده و سنجش تخصصی آنها هم تکمیل شده است.

هدف از اجرای طرح سنجش، تشخیص وضعیت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی نوآموزان است که متناسب با این تشخیص جای‌دهی مناسب آموزشی برای نوآموزان انجام خواهد شد. 

او با بیان رویکرد جدید برنامه سنجش گفت: در رویکرد جدید برنامه سنجش که در مراکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی انجام می‌شود علاوه‌ بر سنجش و معاینات جسمانی دانش‌آموزان، متناسب با نتایج به دست آمده از سنجش هر دانش‌آموز و اختلال شناسایی شده خدمات درمانی در حوزه کاردرمانی، گفتاردرمانی و مشکلات یادگیری به این دانش‌آموزان به صورت رایگان ارائه می‌شود. 
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی افزود: هزینه سنجش ۶۰ هزار تومان است و خانواده ها از طریق نشانی اینترنتی my.medu اقدام به ثبت‌نام و واریز هزینه می‌کنند.

برچسب ها: محصل ، سال تحصیلی ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.