سرپرست معاونت سلامت دامپزشکی کردستان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی شیر خام و در تداوم اقدامات نظارت بهداشتی، بازرسان دامپزشکی استان در مسیرهای اصلی ورودی شهر سنندج مستقر شدند.

محمدطاهر پارسافر سرپرست معاونت سلامت دامپزشکی کردستان  اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح که به زودی در سراسر استان اجرا می‌شود، بررسی گواهی بهداشتی ماشین‌های حمل شیر خام است.

او افزود: با توجه به اینکه خودروهایی که مجوز بهداشتی حمل دارند، ضوابط بهداشتی و زنجیره سرد را رعایت می کنند و شیر آنها از مکان‌های مطمئن و تحت نظارت تامین می‌شود این اقدام بویژه با شروع فصل گرما و افزایش دما تاثیر بسیار زیادی در افزایش کیفیت شیر خام دارد.

سرپرست معاونت سلامت دامپزشکی کردستان ادامه داد: در این طرح خودروهایی که مجوز بهداشتی و شرایط لازم برای حمل شیر را نداشته باشند، برای بار اول ضمن بررسی شیر حمل شده از راننده تعهدات لازم اخذ و در مراحل بعدی در صورت عدم توجه به توصیه‌های دامپزشکی شیر آنها ضبط و پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

به استناد ماده چهار آیین نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی موضوع بند د ماده (۳) و بند ب ماده (۵) قانون سازمان دامپزشکی هرگونه نقل و انتقال دام زنده، فرآورده‌های خام دامی (از جمله شیر خام) و نهاده‌های خوراک دام، خوراک آماده، مکمل‌ها و کنسانتره‌های دام و طیور، دارو و مواد بیولوژیک نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل از شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و یا مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی واحدهای مجاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.