مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به مخاطرات ناشی از غرق شدگی در رودخانه و کانال‌های آب هشدار داد.

‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: توزیع آب باغ‌ها و درختان در شبکه‌های آبیاری غرب اصفهان در پی افزایش میزان خروجی از سد زاینده رود برای شهرستان‌های لنجان، مبارکه، فلاورجان. خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر و برخوار آغاز شده است.


منصور شیشه فروش افزود: با توجه به مخاطرات ناشی از غرق شدگی در رودخانه و کانال‌ها هشدار لازم برای شنا نکردن در کانال‌ها و رودخانه در مسیر جریان آب صادر شد.


او  گفت: به دلیل سردی آب ناشی از ذوب برفها، شدت جریان و عمق کانالها، شیب و لغزندگی دیواره کانال‌ها و بستر ناهموار و متغیر و وجود گودال در بستروحالت گردابی رودخانه ورود در آب و شنا خطرناک است.


‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۶ نفر در منابع ابی غرق شده اند افزود: ۳۴ تیم از شرکت آب منطقه‌ای شرکت میراب و شهرداریهادر مسیر رودخانه و کانال‌ها به خصوص در روز‌های تعطیل اخر هفته و با همکاری صنوف کشاورزان برای اطلاع رسانی وتسریع در جریان آب با رفع موانع در مسیر فعالیت و نظارت می‌کنند.


شیشه فروش گفت: با توجه به پیش بینی وزش تند باد و خیزش کانون‌های گرد وخاک تا روز شنبه در بیشتر مناطق استان به خصوص شمال و شرق هشدار‌های لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث با استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلو‌های تبلیغاتی سازه گلخانه‌ها وداربست‌ها به دستگاه‌های اجرایی شهرداری‌ها و جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.


او  افزود:توصیه‌های لازم در رعایت اصول ایمنی در تردد در محور‌های جاده‌ای به دلیل کاهش میدان دید و گرد وخاک و استقرار نیافتن در مجاور درختان فرسوده ابلاغ و تیم‌های امدادی برای کمک رسانی در حوادث محتمل در پایگاه‌های امدادی شهری و جاده‌ای استقرار یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار