معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیش از ۲۰۰ بیماری از جمله فشار خون، دیابت، و انواع سرطان از طریق استفاده مواد غذایی ناسالم ایجاد می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست چالش‌های سلامت و امنیت مواد غذایی با اشاره به انتقال بیش از ۲۰۰ بیماری از طریق مواد غذایی گفت: اگر غذای سالم تهیه و در کنارش، شیوه‌های زندگی مردم اصلاح شود، از بیماری غیر واگیر مثل فشار، چاقی، دیابت و انواع سرطان جلوگیری می‌شود.


محمود اعتباریان افزود: برای خرید هر بسته غذایی باید به تاریخ تولید و انقضا، شرایط نگهداری، نشان سیب سلامت، علامت استاندارد و پروانه بهداشتی و ساخت محصول دقت شود.


مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: طرح کنترل و نظارت مستمر بر کیفیت محصولات تولیدی صنایع غذایی استان اصفهان، روزانه در حال اجراست.


مرجان هادیان افزود: برای اطمینان از اصالت و سلامت مواد غذایی باید پروانه بهداشتی محصول را از طریق سامانه الکترونیکی fdacrm.ir استعلام کرد.


حدود ۳۰۰ نفر از مسئولان، کارشناسان و فعالان تولید و زنجیره غذایی استان اصفهان، در نشستی چالش‌های سلامت و امنیت مواد غذایی را بررسی کردند.


استفاده از مواد بسته بندی، لزوم نگهداری فرآوردی‌های لبنی در یخچال، استفاده نکردن از ظروف پلیمری ps برای مواد آشامیدنی و خوردنی با دمای بیش از ۶۵ درجه از توصیه‌های کارشناسان بخش نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست ایمنی غذا بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.