مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه رازی کرمانشاه از انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی بین دانشگاه رازی و دانشگاه حسن الدین اندونزی خبرداد.

شهاب مرادخانی مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به سفر هیات دانشگاه حسن الدین اندونزی به کرمانشاه، گفت : از حدود شش ماه پیش مکاتباتی را با دانشگاه حسن الدین اندونزی به منظور آغاز همکاری‌های علمی مشترک با این دانشگاه آغاز کردیم.

وی ادامه داد: روز گذشته (۲۴ خرداد) هیاتی از این دانشگاه متشکل از رئیس و معاونین آن به کرمانشاه سفر کردند و ضمن دیدار با مسئولین دانشگاه رازی، یک تفاهم نامه همکاری مشترک علمی با آن‌ها منعقد شد.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه رازی، تبادل دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با صدور مدارک پایان دوره از سوی هر دو دانشگاه و تبادل استاد را از جمله مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: تاسیس چند مجله علمی با مشارکت هر دو دانشگاه از دیگر مسائل مورد توافق در این دیدار‌ها بود.

وی دانشگاه حسن الدین را از جمله دانشگاه‌های بزرگ اندونزی معرفی کرد و گفت: در این دانشگاه حدود ۵۰ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند و از نظر علمی همسطح با دانشگاه رازی است.

مرادخانی یادآورشد: بین دو کشور ایران و اندونزی اشتراکات فرهنگی، علمی، اقتصادی، دینی و ... زیادی وجود دارد، بنابراین هر دو طرف انگیزه زیادی برای افزایش سطح تعاملات علمی خود دارند.

وی یکی از رویکرد‌های دانشگاه رازی را توسعه تعاملات و ارتباطات علمی با دانشگاه‌های مختلف دنیا اعلام کرد و افزود: طی سال‌های گذشته عمده تمرکز دانشگاه رازی روی ارتباط با دانشگاه‌های عراق بود، اما اکنون در تلاشیم تا با دانشگاه‌های سایر نقاط دنیا هم ارتباط بگیریم و دامنه تعاملات علمی خود را گسترش دهیم.

مدیر دفتر همکاری‌های بین الملل دانشگاه رازی خاطرنشان کرد: در این راستا، ارتباط با دانشگاه‌هایی که از نظر علمی هم سطح با ما باشند را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۴۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه رازی مشغول به تحصیل هستند، افزود: عمده این دانشجویان از کشور عراق هستند، اما دانشجویانی را هم از کشور‌های افغانستان، سوریه، عراق و آلمان داریم.

مرادخانی تصریح کرد: اخیرا درخواست‌هایی را هم از کشور‌های پاکستان، هند و کشور‌های آفریقایی همچون نیجریه برای تحصیل در دانشگاه رازی داشته ایم و احتمالا برای مهر ۱۴۰۲ از این سه کشور هم دانشجو خواهیم داشت.

به گفته این مسئول، عمده دانشجویان خارجی این دانشگاه در رشته‌های فنی و مهندسی بویژه مهندسی کامپیوتر، ادبیات فارسی، حقوق بین الملل و جامعه شناسی تحصیل می‌کنند.

وی اعلام کرد: دانشگاه رازی در تعدادی دیگر از رشته‌ها همانند رشته‌های کشاورزی پتانسیل بسیار بالا و اساتیدی در سطح استاندارد‌های جهانی دارد، اما تاکنون چندان به دیگر کشور‌ها معرفی نشده که در تلاشیم ظرفیت هایمان در این رشته‌ها را هم معرفی کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.