رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پیشرفت مطلوب ساخت قرارگاه تاکتیکی بهداشتی و درمانی اربعین در مرز رسمی خسروی برای خدمات رسانی به زائران خبر داد.

مسعود قلعه‌سفیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : این قرارگاه قرار است در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و در ۲ طبقه با زیربنای ۲ هزار متر مربع ساخته شود.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت این قرارگاه تاکتیکی بهداشتی و درمانی در مرز خسروی از اواخر اسفندماه پارسال آغاز شده و در مجموع برای ساخت این قرارگاه توسط اورژانس و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ۳۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ادامه داد: طبقه همکف این قرارگاه دارای بخش‌های سرم تراپی، اتاق سرد، ویزیت پزشکان، داروخانه، تزریقات، انبار دارو است و طبقه دوم آن نیز رفاهی و دارای سالن غذاخوری برای خدمات رسانی به همکاران علوم پزشکی و زوار در حال ساخت است.

قلعه سفیدی گفت: طبقه اول این پروژه با همکاری مجموعه خیرین و مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین دانشگاه تا قبل از اربعین امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تا ۱۵ سال مراسم اربعین در فصل گرم برگزار می‌شود و احتیاج به زنجیره سرد و اتاق سرد هست از این رو بهترین خدمات و امکانات را که باید در شان مردم کشور و استان کرمانشاه است ارائه کنیم و خادم خوبی برای زوارو پذیرش آن‌ها باشیم.

مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ساخت قرارگاه تاکتیکی بهداشتی و درمانی رسمی خسروی برای خدمات رسانی زوار اباعبدالله الحسین (ع) است.

حجت الاسلام اسماعیل قبادی اظهار کرد: مرز رسمی با قدمتی ۴۰۰ ساله دروازه ورود به جهان عرب و کربلای معلی است و ساخت این قرارگاه بهداشتی نیز برای خدمات رسانی به تمام زائران اربعینی است که از این مرز عازم عراق می‌شوند از این رو نیازمند مساعدت تمامی خیران برای اتمام و تسریع در احداث این پروژه هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.