احیای دشت قزوین با اجرای برنامه‌های مدون پیگیری می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: احیای دشت قزوین را با اجرای برنامه‌های علمی و کارشناسی و اصلاح الگوی کشت و توسعه آبیاری مدرن محقق می‌کنیم.

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی  گفت: درهفته جهاد کشاورزی ۴۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۱۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.  

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۳۱ طرح آب و خاک، ۹ طرح تولیدات باغی و گلخانه‌ای، ۴ طرح تولیدات دامی، یک طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی، یک طرح منابع طبیعی و آبخیزداری  و یک طرح تعاون روستایی است.  

عطایی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها ضمن بهره مندی دو هزار و ۹۹۹ خانوار، زمینه اشتغال ۱۹۸ نفر به صورت پایدار و ۲۱۵  نفر به صورت تثبیت اشتغال فراهم شده است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد:  در هفته جهاد کشاورزی که از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه است علاوه بر افتتاح طرح ها، برنامه‌هایی همچون عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برپایی میز خدمت در محل نماز جمعه قزوین و دیدار مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه با فرمانداران  و ائمه جمعه پیش بینی شده است.  

عطایی گفت: اتفاقات بزرگی برای اصلاح امور کشور اتفاق افتاده و باید قدردان آن باشیم و با جدیت در اجرای برنامه‌های تعیین شده گام برداریم.

وی افزود یاد شهدای کشور و ۱۹ شهید سازمان جهاد را گرامی می‌داریم و متعهد می‌شویم در صیانت از آرمان‌ها گام برداریم.  

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: ادغام وزارت کشاورزی و جهاد سازندگی و سیر شکل گیری آن از سازمان عمران بسیار آموزنده است و ترکیب این دو بخش ترکیبی از دو بخشی که هم تعهد و هم تخصص داشت امروز نیز تاثیرگذار است.  

 عطایی بیان کرد: اقدامات آب و خاک در کشور بی بدیل بود و در گذشته با کمترین امکانات بزرگترین خدمات ارائه شد تا جایگاه کشاورزی ارتقا یابد.  

وی افزود: سابقه دشت قزوین در کشاورزی بسیار شاخص و برجسته است و شبکه دشت آبیاری در اجرا بی نظیر است و شاید شبکه مغان مشابه آن باشد و حفظ این شبکه را مورد توجه قرار داده ایم و  اقدامات تجمیع اراضی و ۱۶ هزار هکتار اراضی تجمیعی یک کار ارزشمند است که صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار