استاندار کرمان گفت: ابر مساله و مشکل استان کرمان در حوزه آب شرب و کشاورزی است و باید اصلاحاتی در نظام آبی انجام شود.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان در اولین همایش روایتگران پیشرفت، نخستین جشنواره تولیدات روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها که امروز با حضور سخنگوی دولت برگزار شد، ضمن خیر مقدم گفت: کرمان در بسیاری از حوادث منشا اثر بوده است و بزرگ‌ترین استان هستیم .

فداکار گفت:  استان کرمان ۳ و نیم میلبون نفر جمعیت دارد ، ۴ اقلیم کرمان مشهور است و روزانه ۳۵ درجه اختلاف دما داریم و هر فصلی که گردشگر به استان وارد شود ظرفیت وجود دارد. 

او افزود:کرمان در ۳ حوزه ظرفیت دارد اولین آن معدن است و تنوع معدنی وجود دارد ، در شمال استان و جنوب استان معادن متفاوتی وجود دارد ، معدن طلا در جنوب است و ۷۰ درصد کرومیت وجود دارد و فولاد از معدن تا ورق را داریم  و همه نیرو‌های بومی هستیم ، فولاد در استان منحصر به فرد است و تیتانیوم نیز وجود دارد. 

فداکار بیان داشت: در فولاد توسعه خوبی شده و در خودروسازی ۱۲ هزار اشتغال وجود دارد. 

فداکار تصریح کرد: حدود ۱۳۰ همت از استان خارج می شود، چه به سهامداران و چه به دولت میرسد و صنایعی که برا دولت دارد و سهامداران باید سرمایه گذاری کنند. 

 او با اشاره به کشاورزی فعال در استان از جمله پسته، خرما و جالیز و ۴ و نیم میلیون تن محصولات باغی داریم؛ و اغلب صادرات را داریم.

استاندار کرمان به ظرفیت گردشگری و ثبت ۷ اثر در کرمان پرداخت و گفت: در سایه معدن زیاد پیشرفتی نداشتیم؛ اما در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی تنوع داریم. 

 استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت خوب نیروی انسانی در استان کرمان، منطقه اقتصادی، وجود چند فرودگاه در استان کرمان، خط ریلی، گیاهان دارویی افزود: شرکت‌ها باید سرمایه گذاری کنند و در زمینه انرژی خورشیدی کار خوبی انجام شده و کرمان در زمینه انرژی خورشیدی رتبه اول را دارند. 

او تصریح کرد: لاستیک‌های فوق سنگین از سوی شرکت بارز در کرمان انجام می‌دهد و ظرفیت فوق العاده‌ای در کشور وجود دارد.

فداکار بیان داشت: منطقه ویژه جازموریان از سال ۸۲ مجوزش داده شده، ولی اتفاقی نیفتاده، ولی از پارسال کار‌هایی انجام شده است. 

او بیان داشت: ابر مساله و مشکل استان کرمان در حوزه آب شرب و کشاورزی است و اصلاحاتی در نظام آبی باید انجام شود و کار‌هایی در استان از جمله از سد جیرفت، پروژه آب کرمان و رفسنجان از خط صنعت و ... و تنش آب استان برای ۲ میلیون نفر انجام شود. 

استاندار کرمان گفت: صادرات استان ۲ و نیم میلیارد دلار است که  پارسال انجام شده است. 

او با اشاره به اینکه طی پارسال ۶۷ هزار نفر اشتغال و رتبه ۴ شدیم و رتبه اول بهره وری را داشتیم و همه این پیشرفت‌ها در پارسال اتفاق افتاد که در شرایط سختی بود. 

فداکار بیان داشت: ظرفیت خوبی در اشتغال شده، ولی توسعه نامتوازنی بوده که امیدواریم این موضوع حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.