برگزاری همایش زکات در انار

نخستین همایش زکات شهرستان انار با حضور مسئولان استانی، محلی، اقشار مختلف مردم، خیرین و مبلغین زکات در محل تالار فرهنگیان انار برگزار شد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت: مردم خیر و انقلابی شهرستان انار همیشه در کار‌های خیر پیشتاز بوده اند.

او افزود: در بخش زکات هم مردم انار همیشه استقبال بسیار خوبی کرده اند که امید است امسال هم در بخش باغات و پسته که وضعیت نسبتاً خوب است، شاهد گستردگی کمک‌های مردمی در این زمینه باشیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از زیر ساخت‌های این شهرستان با دست و کمک خود مردم ساخته شده و خوب است این روحیه جهادی و پیش تاز بودن در امر خیر در تمام صحنه‌ها حفظ شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه انار نیز در این آیین گفت: مردم انار در هر برهه‌ای از زمان که لازم بوده، فداکاری و ایثار کرده اند و نمونه بارز آن تقدیم ۱۲۳ شهید در عرصه‌های مختلف بوده است.

او افزود: سرمایه‌های اجتماعی شهرستان انار خیرینی هستند که ضمن ساده زیستی و تواضع با کمک خود گره از زندگی مردم می‌گشایند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: خیرینی که بزرگترین پروژه‌های این شهرستان از قبیل دانشگاه آزاد، کلینیک، ساختمان قوه قضاییه و حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، اورژانس‌های جاده‌ای و صد‌ها پروژه کوچک و بزرگ دیگر را به عهده گرفته و تمام کار‌های آن را از صفر تا صد انجام داده اند.

او بیان داشت: کشاورزان خیر این شهرستان، ۱۶ میلیارد و سیصد میلیون تومان برای فریضه زکات کمک کرده اند که ۱۰ میلیارد تومان برای کار‌های عمرانی و عام المنفعه و ۶ میلیارد تومان برای مسائل جهیزیه، فرهنگی، معیشتی و کمک دانش آموزی و بسته‌های غذایی برای مردم نیازمند اختصاص داده شده است.

در این نشست ناصر عسکری نژاد مدیر کل کمیته امداد استان کرمان هم گفت: امروز شاهد برگزاری ششمین همایش زکات در سطح استان طی امسال هستیم و وظیفه شورای زکات تبیین فریضه الهی زکات و شفاف سازی نحوه هزینه کرد امور زکات است.

او افزود: طی پارسال، بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان در شهرستان انار نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات و ایجاد طرح‌های اشتغالزایی را انجام داده ایم.

عسکری نژاد تصریح کرد: در بحث احداث مسکن بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ واحد ساختمانی احداث شد که طی اسفند ماه پارسال ۲ هزار و ۱۱۳ واحد آن به دست رئیس جمهور افتتاح شد.

او بیان داشت: از فعالیت‌های انجام شده طی پارسال می توان به تهیه بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ لوازم ضروری منزل و تهیه جهیزیه برای ۴ هزار و ۶۰۰ زوج جوان وکمک به ۵۱ هزار دانش آموز محروم وکمک به ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو نخبه و کمک به ۲۲ هزار یتیم و ... اشاره کرد.

در بدو ورود، مسئولین قبور مطهر شهدای این شهرستان را با عطر و گلاب شستشو دادند و در ادامه با خانواده شهید صابری دیدار و ادای احترام کردند.

در ادامه حجت الاسلام حسین جلالی نمانده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم انار در امر زکات پیشتاز و سرآمد هستند و امسال که بحمدالله محصول پسته برای کشاورزان و خیرین نسبتاً خوب است، انتظار داریم همچون سال‌های گذشته در امر زکات پیش قدم باشند.

او افزود: امامان را با انفاق و زکات می‌شناسند، لذا برای دین هم باید هزینه بدهیم و هم هزینه بشویم که گاهی این کار با آبرو دادن، گاهی با صحبت کردن، گاهی با روزه گرفتن و گاهی با زکات مالی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.