معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: احداث ۲ سد تغذیه مصنوعی در شهرستان نهبندان در دستور کار است.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در جریان افتتاح طرح های جهاد کشاورزی در شهرستان نهبندان گفت: احداث سد‌های تغذیه مصنوعی بندان و چاهداشی در شهرستان نهبندان، در دستور کار دولت قرار دارد.

او با بیان اینکه مطالعات طرح ها انجام شده، افزود: به زودی با ابلاغ اعتبارات مربوطه، آغاز این طرح های بسیار مهم زیرساختی در حوزه آب و کشاورزی را در سطح شهرستان نهبندان شاهد خواهیم بود.

عباس زاده گفت: مهمترین وظیفه ما و مأموریت جهاد کشاورزی، تأمین نیاز‌های غذایی و امنیت غذایی برای کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از تلاش‌های جهادگونه کارکنان جهاد کشاورزی و فعالان عرصه اقتصادی بخش خصوصی، اظهار کرد: مهمترین طرح هایی که در هفته جهادکشاورزی در استان افتتاح می‌شود، از بخش‌های اساسی و زیرساخت‌های کشاورزی، روستایی و سازه‌های آبخیزداری است که جزو نیاز‌های ضروری و مهم مردم عزیزمان به شمار می‌روند.  

او با تأکید بر اینکه در افتتاح و بهره برداری از سامانه‌های نوین آبیاری در سطح استان، توفیقات بسیار خوبی در طول سال‌های اخیر داشته ایم، تصریح کرد: افتتاح و بهره‌برداری از واحد‌های تولیدی در سطح استان از مهمترین برنامه‌های این هفته است.  


بیشتر بخوانید


عباس زاده ادامه داد: درخواست مهم مردم منطقه چاهداشی و چاه رویی نهبندان، بحث انتقال آب محله عشایری چاه رویی بود که با توجه به مصوبه دولت و ابلاغ اعتبار صورت گرفته، به زودی عملیات اجرایی خط انتقال این طرح مهم و زیرساختی در حوزه تأمین آب محلات عشایری آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد:  با توجه به اینکه محله عشایری چاه رویی قطب پرورش دام سنگین استان و منطقه است با ایجاد این خط انتقال آب، پرورش دام در منطقه رونق بیشتری خواهد گرفت.  

او با تأکید بر اینکه حدود دو دهه است که تأمین آب از مشکلات منطقه و از مطالبات مردم می‌باشد، گفت: پیش بینی می‌شود با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان بتوانیم این طرح را به اتمام برسانیم.  

به گفته عباس زاده؛ به برکت همت و تلاش کارکنان جهاد کشاورزی و با حمایت و همراهی مردم عزیز و کشاورزان و تولید کنندگان و بهره‌برداران، شاهد رونق و توسعه بیش از پیش استان در این بخش خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.