کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: از بعدازظهر امروز چهارشنبه وزش بادهای لحظه ای شدید و نسبتاً شدید مناطقی از این استان را در برخواهد گرفت.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است که در برخی مناطق با بارشهای پراکنده و رعد و برق همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان بارشهای بعد از ظهر امروز قابل توجه نخواهد بود یادآور شد: تا پایان هفته جاری نیز بارشهای پراکنده و محلی را در نقاط مختلف استان شاهد خواهیم بود.

سلطانی دمای هوای فعلی زنجان را بدون تغییر نسبت به مدت مشابه روز گذشته ۲۰ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: دمای هوا تا اواخر هفته جاری افزایش و روز جمعه کاهش می یابد.

وی با اشاره به نوسانات دمای هوای مناطق مختلف استان طی شبانه روز گذشته، اظهار کرد: طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۴ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۴ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۳ و ۳۱ درجه، قیدار ۱۴ و ۳۰ درجه، ماهنشان ۱۷ و ۳۶ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۳۱ درجه، گرماب ۱۱ و ۳۴ درجه و آب بر ۲۱ و ۳۳ درجه سانتیگراد ثبت شد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.