کالاهای قاچاق جهیزیه نیازمندان می شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از اعطای بخشی از کالاهای قاچاق کشف شده به نوعروسان مددجو، به عنوان جهیزیه خبر داد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی عصر سه‌شنبه در بازدید از انبار‌های مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان از تعیین تکلیف کالا‌های قاچاق کشف شده به مقدار ۵۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: این کالا‌ها باید تعیین تکلیف شود و می‌توان بخشی از این اقلام را بین زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان توزیع کرد.

ناصر عتباتی اظهار کرد: در این که به دستور‌ و تأکیدات ریاست قوه قضائیه انجام شد، از نزدیک در جریان اقداماتی که در مورد تعیین تکلیف اموال توقیفی قرار گرفته و هم یک پرونده مهم قاچاق در حوزه شهرستان‌های مرزی جنوب استان داشتیم که با همکاری دستگاه قضائی، اداره کل اطلاعات و تعزیرات حکومتی تشکیل و پیگیری شد.

وی افزود: این پرونده شامل حجم قابل توجهی از کالا‌های ممنوعه است که ورود آن به کشور ممنوع بوده و در حین ورود و دپو در گمرک شناسایی و توقیف شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اضافه کرد: ارزش این پرونده بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال است که در جهت تعیین تکلیف سریع و قانونی این اموال و پرونده در محل حضور یافته و تمام تلاش بر این است که با ارزیابی و قیمت گذاری که گمرک کرده و با پیگیری‌های دادگستری و تعزیرات حکومتی در سریع‌ترین زمان ممکن حکم را صادر کند و نسبت به تعیین تکلیف این اموال اقدام شود.

رییس شورای قضایی آذربایجان غربی تاکید کرد: بخشی از این اموال که شامل لوازم خانگی است به زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) داده می‌شود.

عتباتی گفت: با هماهنگی‌هایی که هم در سطح استان و هم مرکز صورت گرفته و با عنایات ویژه مجموعه اموال تملیکی و پیگیری‌ها از سوی کمیته حضرت امام خمینی (ره)، تلاش خواهد شد بخشی از این اموال در اختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گیرد.

به گفته وی، این اموال برای تامین جهیزیه و لوازم ضروری و اولیه در اختیار زوجینی که تشکیل خانواده داده‌اند قرار می‌گیرد و بقیه اموال در راستای مقررات قانونی در سیر قانونی تعیین تکلیف خواهد شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی یادآور شد: قطعاً سرعت توأم با دقت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی استان در تعیین تکلیف این اموال که حجم قابل توجهی است، خواهد بود و نتیجه نهایی نیز به اطلاع مردم خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.