معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سامانه تأمین و توزیع کالا و محصولات و فرآورده‌های کشاورزی موسوم به آوا؛ در آذربایجان غربی راه اندازی شد.

سامانه تأمین و توزیع کالا و محصولات و فرآورده‌های کشاورزی (آوا) برای حذف واسطه‌ها و نظارت دقیق بر روند تامین، تولید و توزیع محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی راه اندازی شد.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سامانه توزیع و تامین ستکاوا به منظور تنظیم بازار، کنترل قیمت و حذف واسطه‌های زائد طراحی شده و تمام مراحل تامین، تولید، توزیع تا مصرف کننده هر لحظه از طریق این سامانه رصد و پایش می‌شود.

محمد دمکری با اشاره به اینکه در استان نظام ستکاوا با اتحادیه مرغداران استان همکاری دارد گفت: فرآیند‌های تولید، فرآوری و توزیع گوشت مرغ به صورت نظام‌مند خواهد بود و همه مرغداران، کشتارگاه‌ها و عاملان توزیع در فرآیند طرح نظام ستکاوا قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این سامانه برای سایر محصولات نیز اجرا خواهد شد افزود: آذربایجان‌غربی دهمین استان کشور است که این طرح در آن اجرا می‌شود.

دمکری افزود: توزیع مستقیم تولیدات از کشاورز به فروشنده، حذف واسطه ها، کنترل قیمت و نظارت بهتر بر روند عرضه محصولات با قیمت مصوب سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده از اهداف ستکاوا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.