فرماندار شهرستان مرزی سرخس گفت: راه‌اندازی حمل و نقل بار هوایی از طریق فرودگاه "الماس" سرخس در گفت وگو با رایزن بازرگانی سفارت چین بررسی شد تا برای بهره‌برداری آن از ظرفیت چینی‌ها استفاده شود.

حسن نوری زاده افزود: شو، رایزن بازرگانی و اقتصادی چین در ایران و هیأت همراه دیروز دوشنبه از زیرساخت‌های شهرستان مرزی سرخس بازدید و در جریان ظرفیت‌های حمل و نقلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس قرار گرفتند.

وی بیان داشت: محور گفتگو‌ها پیگیری توافقات در حوزه استفاده از ظرفیت حمل و نقلی، ترانزیت و ترانشیپمنت در مرز سرخس بوده است.

فرماندار سرخس با بیان اینکه موضوع برقراری پرواز‌های مسافری از فرودگاه سرخس در حال پیگیری است، افزود: در بخش باری از چینی‌ها خواستیم با توجه به اشتغال زایی مناسب حمل بار هوایی این فرودگاه را نیز فعال کنند که هیأت چینی در این خصوص از فرودگاه نیز بازدید داشت.

نوری زاده در ادامه به مساله انرژی و ظرفیت و فعالیت پالایشگاه گاز خانگیران در شهرستان سرخس اشاره و بیان کرد: فعالیت این مجموعه عظیم پالایشگاهی منوط به وجود گاز ترش است و این خوراک اولیه تا ۱۵ سال دیگر تمام شده و در نتیجه پالایشگاه تعطیل می‌شود.

وی تاکید کرد: چینی‌ها روابط نزدیکی در حوزه انرژی با ترکمنستان دارند و با توجه به هم مرز بودن ایران با ترکمنستان، می‌توانیم از چینی‌ها بخواهیم بخشی از گاز ترش ترکمنستان را به شهرستان سرخس منتقل کنند تا روند فعالیت پالایشگاه خانگیران تداوم یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.