در پی ضرب و شتم سه تن از نیرو‌های عملیاتی اورژانس کشور در طول هفته گذشته، رئیس این سازمان خواستار رسیدگی فوری مقامات قضایی شد.

جعفر میعادفر ، رئیس اورژانس کشور در واکنش به افزایش موارد ضرب و شتم تکنیسین‌های اورژانس در حین خدمت رسانی، با ارسال نامه‌ای به دادستانی کل کشور خواستار پیگیری قضایی به منظور رسیدگی فوری به پرونده شد.

در بخشی از این نامه آمده است:
 حجت السلام و المسلمین محمد جعفر منتظری
دادستان محترم کل کشور

همان طور که می‌دانید خدمات اورژانس ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی یکی از حیاتی‌ترین و حساس‌ترین خدمات در نظام سلامت کشور است که در اقصی نقاط کشور و به صورت کاملاً رایگان در اختیار آحاد مردم است.

 متاسفانه همکاران اینجانب به صورت روز افزونی مورد تهاجم کلامی و فیزیکی برخی از مردم و همراهان بیمار در صحنه حوادث قرار می‌گیرند. به طوری که در چند ماه اخیر تعدادی از همکاران بر اثر ضرب و جرح در حین خدمت رسانی دچار جراحت و در بیمارستان بستری شده اند و بیم آن می‌رود که ادامه این روند باعث اختلال در خدمات فوریتی به مردم و استنکاف پرسنل از انجام خدمت به دلیل خطر جانی شود؛ از جنابعالی دعوت می‌شود ضمن بازدید از این سازمان و ملاحظه روند خدمت رسانی به شهروندان عزیز و آشنایی با چالش‌های ارائه خدمات فوریت پزشکی، دستور فرمایید محاکم و ضابطین قضایی در حمایت از پرسنل اورژانس به عنوان سفیران سلامت و برخورد با متخلفان اقدامات لازم را پیش بینی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.