دستورالعمل غیبت دانشجویان دانشکاه شریف در امتحانات اعلام شد

معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی شریف دستورالعمل غیبت در امتحانات پایان ترم دانشجویان برای نیم سال تحصیلی دوم ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

بر اساس دستورالعمل غیبت در امتحانات دانشجویان دانشگاه شریف، لازم است دانشجویان در جلسات امتحان نهایی دروسی که ثبت نام دارند، شرکت کنند و غیبت غیرموجه در امتحان منجر به نمره صفر در آن امتحان می‌شود و تشخیص موجه بودن غیبت بر عهده شورای آموزش دانشگاه شریف یا کمیته منتخب آن شورا است.

در صورت موجه تشخیص داده شدن غیبت، آن درس به شکل حذف W در کارنامه ثبت می‌شود و به هیچ عنوان امکان اخذ امتحان مجدد وجود ندارد. در صورتی که با حذف درسی (که غیبت در امتحان آن موجه تشخیص داده شده است) سقف واحد‌های آن نیم‌سال به زیر حد نصاب برسد، نیم‌سال مذکور نیز جزء تعهد خدمت (آموزش رایگان) محسوب شده و در صورت مشروطی نیز یک نیم‌سال مشروط به حساب می‌آید.

در صورت بروز بیماری لازم است دانشجو قبل از امتحان به بهداری دانشگاه شریف مراجعه کند. در صورت مراجعه به پزشک خارج از دانشگاه، لازم است دانشجو در طول مدت استراحت صادر شده (تا زمانی که آثار بیماری در بدن وی باقی است) به بهداری دانشگاه مراجعه کند. (فقط گواهی استراحت صادر شده توسط بهداری دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد).

همچنین در صورتی که دانشجو در طی جلسه امتحان دچار بیماری حاد شود، لازم است بلافاصله با همراهی مراقبین به بهداری دانشگاه مراجعه کند. تشخیص قادر نبودن به ادامه شرکت در جلسه بر عهده پزشکی بهداری است. اگر دانشجو در ایام امتحانات در بیمارستان بستری شود لازم است بلافاصله پس از ترخیص مدارک پزشکی را به بهداری دانشگاه ارائه کند.

مواردی از قبیل سرماخوردگی، گاستروانتریت (اسهال و استفراغ)، سردرد و سرگیجه جهت حذف پزشکی پذیرفته نمی‌شود. در صورتی که دانشجو در جلسه امتحان درسی حاضر باشد، امکان بررسی حذف پزشکی آن درس پس از امتحان وجود ندارد.

دانشگاه شریف تاکید کرد؛ درخواست حذف ترم به علت بیماری یا حادثه، تنها در صورتی قابل بررسی است که دانشجو در هیچ امتحانی شرکت نکرده باشد. این دستورالعمل در جلسه شورای آموزش دانشگاه در هفتم شهریور ۸۶ به تصویب رسید و از نیم‌سال اول سال تحصیلی ۸۴-۱۳۸۳ به بعد اجرا می‌شود.

برچسب ها: امتحانات ، دانشجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.