سرپرست فرمانداری شهرستان گفت: ۶ طرح بخش کشاورزی در این شهرستان با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان با اشتغال ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم به بهره‌برداری رسید.

فتاح کرمی سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن در دومین روز از هفته جهاد کشاورزی در آیین افتتاح پروژه‌های این شهرستان گفت: ۶ طرح بخش کشاورزی در این شهرستان با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان با اشتغال ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم به بهره‌برداری رسید.

فتاح کرمی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل واحد‌های گلخانه‌ای، سردخانه، آبیاری تحت فشار و لایروبی و مرمت قنوات بود که در این شهرستان انجام شد.

کرمی افزود: با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به دلیل مشکلات کم‌آبی از چرخه تولید خارج شده؛ بنابراین مدیریت مصرف آب ضروری و توجه به احداث گلخانه‌ها مهم است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به ارتقای سطح زیرکشت گلخانه‌ای در این شهرستان گفت: تعداد واحد‌های در حال بهره‌برداری گلخانه در بروجن ۳۸ واحد با مساحتی حدود ۱۷ هکتار است و ۹۵ هکتار مجتمع‌های گلخانه و شخصی در دست احداث می‌باشد که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به هفته جهاد کشاورزی، گفت: در روز‌های آتی در استان مجموعا ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۶ میلیارد تومان توسط آورده مردم، تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض دولتی در استان به افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 حسین برزگر افزود: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه در هفته جهاد کشاورزی در استان یک هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار