معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:۱۶ هزار قالی‌باف در استان اصفهان تحت پوشش بیمه هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از مجموع حدود ۶۰ هزار بافنده قالی بیمه شده در سال‌های قبل دراین استان، هم اینک تنها نزدیک به ۱۶ هزار نفر از قالی بافان تحت پوشش بیمه باقی مانده اند.

اسماعیل نادری افزود: سال‌های گذشته وقفه‌ای در زمینه پرداخت بودجه و یارانه بیمه بافندگان فرش دستباف استان به سازمان تامین اجتماعی ایجاد و موجب کاهش تعداد افراد تحت پوشش بیمه شد.

او گفت:لازم است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با همکاری استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ترتیبی اتخاذ کنند تا اعتبارات تخصیصی در قانون بودجه سالانه کشور به منظور پوشش بیمه قالی بافان بر اساس تعداد آن‌ها در هر استان و نه تعداد جمعیت استان‌ها، محسوب شود.


نادری با بیان اینکه ایران و اصفهان در زمینه فرش دستباف از جایگاه والایی در دنیا برخوردار بوده است، اضافه کرد: فرش دستباف ایرانی کالای باارزشی محسوب می‌شود که از اشتغالزایی و گردش مالی بالایی برخوردار است.


او  خاطرنشان کرد: مشکلات بسیاری در زمینه فرش دستباف در استان وجود دارد و راهکار‌هایی هم در این زمینه ارائه شده است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان نیز پیش از این گفته بود که حدود هشت و نیم میلیون نفر در کشور بطورمستقیم و غیرمستقیم در هنر صنعت فرش فعالیت می‌کنند و فرش دستباف اشتغالزایی و ارزآوری بالایی دارد و از طرفی فرهنگ و تمدن ما را هم به دنیا معرفی می‌کند.

ساعد عصاچی با بیان اینکه حدود ۲۷۰ هزار نفر فعال در صنعت فرش دستباف در استان اصفهان شناسایی شده‌اند، افزود: در اوائل دهه ۹۰ سهمیه حدود ۶۰ هزار نفری برای بیمه کردن این افراد به اصفهان تخصیص یافت، اما بدلیل مشکلات موجود، این تعهد بطور کامل عملیاتی نشد و تنها حدود ۱۶ هزار نفر بیمه شدند.

بافندگان فرش ایران سال گذشته حدود چهار میلیون مترمربع فرش تولید کردند.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار