پارک ملی «ایران کوچک» در محله جهانشهر کرج زیست‌بوم ۱۲ منطقه گردشگری و فرهنگی مهم کشور را توسط ۱۲ گروه هنری شبیه‌سازی کرده است.

پارک ملی «ایران کوچک» در محله جهانشهر کرج در زمینی به مساحت هفت هکتار، زیست‌بوم ۱۲ منطقه گردشگری و فرهنگی مهم کشور را توسط ۱۲ گروه هنری شبیه‌سازی کرده و در معرض نمایش قرار داده است. در این پارک برخی از سکونتگاه‌های اقوام ایرانی و برخی از مکان‌های تاریخی و گردشگری کشور بازسازی شده است.

در سال ۱۴۰۰ با امضای تفاهم نامه‌ای بین کمیسیون ملی یونسکو در ایران و شهرداری کرج به منظور گسترش همکاری‌های فرهنگی، این مکان به عنوان اولین پارک فرهنگ ایرانی در کمیسیون یونسکو در کشورمان به ثبت رسید.

 

 

 

پارک ملی البرز

پارک ملی البرز

پارک ملی البرز

پارک ملی البرز

پارک ملی البرز

پارک ملی البرز

پارک ملی البرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
به استان البرز می گویند ایران کوچک، به استان فارس می گویند ایران کوچک، به استان سیستان و بلوچستان هم می گویند ایران کوچک و ... . در این خصوص به توافق برسید که کجا ایران کوچک باشه. جدا از این موضوع با توجه به اینکه هر استان قسمتی کوچکتر از کشور ایران است چه جالب می شد اگه به جای کلمه استان از کلمه ایران کوچک استفاده می شد مثلا می گفتن ایران کوچک البرز، ایران کوچک فارس، ایران کوچک یاسوج، ایران کوچک اصفهان و ... . همه جای ایران سرای من است.