کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح زرد در رابطه با بارش باران و وزش باد نسبتا شدید طی چند روز آینده صادر شده است.

خانم کبری رفیعی گفت: دو هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی (بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب) از فردا تا روز پنجشنبه صادر شده که در این مدت شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد خیزش گرد وخاک و احتمال تگرگ خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی،  شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات در استان های مازندران، گلستان، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و کرمان، ارتفاعات در استان های گیلان، قزوین، زنجان، سمنان، البرز و تهران و ارتفاعات کرمان درگیر این بارش ها خواهند بود.

او می گوید:  احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، لغزندگی جاده‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، در برخی مناطق خیزش گردوخاگ، کاهش دید و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال در این بخش وجود دارد.

رفیعی گفت: هشدار دیگری در خصوص افزایش وزش باد نسبتا شدید و در نواحی خشک همراه با خیزش گرد و خاک از امروز تا روز پنج شنبه صادر شده است که استان های  کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، جنوب استان های البرز، تهران، شرق هرمزگان، شرق خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی ، شرق کرمان، بوشهر و نوار غربی خوزستان، و قم را در برمی گیرد .

او گفت:  توصیه می شود احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، بویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها را هموطنان در دستور کار خود قرار دهند. 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار