نمایندگی فرهنگی ایران در هرات افغانستان، نسخه‌هایی از قرآن به خط بریل به مدرسه روشندلان هرات اهدا کرد.

نمایندگی فرهنگی ایران در هرات افغانستان، نسخه‌هایی از قرآن به خط بریل و فایل‌های آموزشی صوتی را در مراسمی به مدرسه  روشندلان هرات اهدا کرد.

این اقدام با هدف اجرای منویات امام خمینی (ره) درباره توجه به محرومین، نیازمندان و افراد کم‌توان جامعه اسلامی انجام شد که در آن قرآن‌های بریل و فایل‌های آموزشی در حوزه‌های کودکان، نوجوانان، رمان و مباحث سبک زندگی اسلامی به مسئولان مدرسه نابینایان هرات اهدا شد.

۹۷ نفر مشتمل بر ۶۴ روشندل پسر و ۳۳ روشندل دختر در این مدرسه تحصیل می‌کنند و انجمن ملی روشندلان هرات پیش از این، دوره‌های آموزش‌های مقدماتی در حوزه جهت‌یابی، حرکت‌کردن با عصا و نحوه غذاخوردن برای این روشندلان برگزار کرده است.

این مدرسه زیر نظر اداره تأسیسات فنی و حرفه‌ای هرات فعالیت می‌کند که در بازدید و گفت‌و‌گوی نماینده فرهنگی کشورمان با مربیان، استادان و روشندلان این مجموعه، آن‌ها از نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این شهر درخواست همکاری کردند.

این درخواست‌ها درباره تبادل تجارب، ارائه برخی نرم‌افزارها، آموزش توسعه حرفه و فن و همچنین توجه به روشندلان دارای معلولیت دوم (کم توان ذهنی)، ارائه کتاب‌هایی به خط بریل در رشته‌های ریاضی، اشکال هندسی و همچنین برگزاری روش‌های جدید تدریس ریاضی در قالب کارگاه آموزشی برای معلمان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار