رایزن فرهنگی ایران در افغانستان گفت: 110 ناشر ایرانی در نمایشگاه کتاب کابل با بیش از 300 هزار جلد کتاب حضور یافتند که موجب رضایت مردم این کشور شد.

ناشران ایرانی با 300 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کابل حضور یافتند
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رضا ملکی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در اختتامیه نمایشگاه کتاب ایران در کابل گفت:  110 ناشر ایرانی در نمایشگاه کتاب کابل با بیش از 300 هزار جلد کتاب حضور یافتند که موجب رضایت مردم این کشور شده است.

به گفته ملکی در این نمایشگاه بیش از 30 ناشر افغانستانی با 6 هزار جلد کتاب نیز حضور یافتند.

وی توسعه و تعمیق روابط فرهنگی ایران و افغانستان و ارتباط بیشتر بین ناشران ایرانی و افغانستانی را از اهداف برپایی این نمایشگاه اعلام کرد.

رایزن فرهنگی ایران در افغانستان گفت: 300 اثر هنری از هنرمندان ایران در این نمایشگاه به نمایش درآمد و با حضور 5 بانوی هنرمند و داستان نویس ایران کارگاه‌های آموزش داستان نویسی، شعر، مینیاتور و خط در این نمایشگاه برگزار شد که با استقبال فراوانی همراه شد.

ملکی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی بین 2 کشور ایران و افغانستان افزود: برای ارتقا توسعه و تعمیق روابط 2کشور که دارای اشتراکات فرهنگی هستند این نمایشگاه برگزار و هدف دیگر  از برگزاری این نمایشگاه ارتباط ناشران ایران و افغانستان در حوزه نشر و کتاب بود.

وی در رابطه با توانمندی ناشران افغانستانی به رادیو دری، گفت: ناشران افغانستان توانمندی و رشد خوبی به نسبت سال‌های گذشته داشته‌اند و حضور 30 ناشر با بیش از 6 هزار عنوان جلد کتاب رشد صنعت نشر و چاپ افغانستان را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.