پارسال ۴۲۹ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

جهانبخش امامی ده‌چشمه کارشناس حمایت از تولید و صدور مجوزات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از صدور ۴۸۸ فقره مجوز مرتبط با صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در استان در امسال خبر داد.

وی تاکید کرد: از این تعداد ۳۶۱ فقره مجوز صادر و ۱۲۷ فقره مجوز تمدید شده است.

امامی افزود: از ابتدای امسال ۳۶۵ فقره پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در چهارمحال و بختیاری صادر و تمدید شده که از این تعداد ۲۴۰ فقره صادره و ۱۲۵ فقره تمدیدی بوده است.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: در این مدت ۱۲۰ فقره کارت شناسایی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در چهارمحال و بختیاری صادر و تمدید شد که از این تعداد ۱۱۹ فقره صادره و یک فقره تمدیدی بود.

امامی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون سه فقره جواز تاسیس در حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی چهارمحال و بختیاری صادر و تمدید شده که از این تعداد دو فقره صادره و یک فقره تمدیدی است.

مهراب محمدی فارسانی سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۴۲۹ میلیارد ریال انواع تسهیلات برای توسعه و رونق صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی این استان پرداخت شد.

وی تاکید کرد: از این مبلغ ۱۸۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حوزه مشاغل خانگی و ۲۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بخش تبصره ۱۸ بوده است.

محمدی افزود: پارسال براساس آمار سامانه رصد زمینه اشتغال یک‌هزار و ۱۹۹ نفر و براساس مجوز‌های صادر و تمدید شده زمینه اشتغال یک‌هزار و ۹۹۴ نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته دو فقره پروانه تولید کارگاهی، دو هزار و ۷۲۷ فقره پروانه تولید انفرادی، ۳۶ فقره اعلامیه تاسیس کارگاه و ۸۴۸ کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار