رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به برنامه‌ریزی های انجام شده برای کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی گفت: مهمترین این برنامه‌ها شناسایی زمینه‌ها جرم و پیشگیری از وقوع جرم است.

حجت الاسلام سعید شهواری روز شنبه در بازدید از حوزه قضایی شهرستان دلفان و بخش خاوه افزود: در همین راستا دادستان حوزه های قضایی بایستی زمینه های وقوع جرم را شناسایی و از بین ببرند چرا که این مسئله منجر به کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی خواهد شد.

وی با بیان این که پیشرفت یک مجموعه نیاز به برنامه و اجرای دقیق آن دارد اظهار کرد: در دادگستری از ستاد تا صف باید برنامه‌های دقیقی تدوین شده و مدیران قضایی استان باید بر روند اجرای آن و نیز میزان پیشرفت این برنامه نظارت و دقت لازم و کافی را داشته باشند.
حجت الاسلام شهواری استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف برای کاهش ورودی و افزایش صلح و سازش را ضروری دانست و یادآور شد: توجه ویژه به پرونده‌های طولانی لازم است و کاهش این پرونده ها یکی دیگر از برنامه‌های ویژه قوه قضاییه می باشد.
رییس کل دادگستری لرستان افزود: باید بر قرارهای منتهی به بازداشت نظارت جدی صورت گیرد و دادستان ها باید بر این قرارها نظارت داشته باشند.
وی اطاله دادرسی را مسئله ای بسیار مهم دانست و افزود: طولانی شدن روند دادرسی عدم رضایتمندی ارباب رجوع را به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام شهواری بر اهمیت کرامت محوری و تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی تاکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع باید سر لوحه کار دستگاه قضا قرار گیرد چرا که همه تلاش ها و تمام کارها برای رضایت ارباب رجوع است و باید با روی گشاده پذیرای مردم بود و آنها را اقناع کرد.
رییس کل دادگستری لرستان گفت:مسئله اصلی احقاق حقوق عامه است و در این زمینه دستگاه قضایی با مدیران دستگاه‌های اجرایی هیچگونه تعارفی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.